Keleti pályaudvar leállása: ezért igazán nagy baj, ami történt – de van megoldás
Ahogy azt a Világgazdaság is megírta, vasárnap este rendkívüli baleset történt Budapesten a Keleti pályaudvaron: a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity (IC 74) 5 kocsija kisiklott, ezzel pedig lényegében elzárta a közlekedés elől az egyik legfontosabb hazai vasúti csomópontot.

Egyelőre nem lehet megmondani, mennyi időre marad zárva a Keleti pályaudvar, ami tehát azt jelenti a gyakorlatban, hogy se nem fogad, se nem indít vonatokat. Ezzel egyrészt tehát kiesnek az érintett belföldi járatok, de ami talán még nagyobb baj, hogy a nemzetköziek is.
Talán nem evidens mindenkinek, de a Keleti pályaudvar számít Magyarországon a nyugati irányú vasúti közlekedés kapujának.
Elég csak talán a Bécs–Budapest viszonylatra és a RailJetekre gondolni. Azonban a Keleti pályaudvar kiesése nem jelenti azt, hogy Magyarországról ne lehetne Ausztriába eljutni. Ez ugyanis továbbra is biztosított, igaz, némi kitérővel.
Az eredetileg a Keletibe érkező nemzetközi vonatok ugyanis továbbra is járnak és indulnak is, de természetesen most nem a lezárt pályaudvarra, illetve pályaudvarról, hanem Kelenföldről.
Vagyis a nemzetközi vonatközlekedés bár megérzi a budapesti fejpályudvaron elrendelt rendkívüli szünetet, de jelen állás szerint kimaradásra nem kell számítani.
Összeomlik a vonatközlekedés? – brutális felvételek kerültek elő a Keleti pályaudvaron történt balesetrőlA vonaton utazók posztjai árasztották el az internetet a Keleti pályaudvaron történt balesetről. Vitézy Dávid szerint hiba volt az összes budapesti vasúti beruházás leállítása. Nemsokára Lázár János is megszólal. |


