Megújulhat a BKK jegy- és bérletautomata-hálózata a fővárosban
Közbeszerzési eljárást indít a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a társaság bérlet- és jegykiadó automatahálózatának megújítására és üzemeltetésére, valamint vadonatúj automaták beszerzésére. A cél, hogy az üzemben lévő, több mint tízéves géppark a hatályos üzemeltetési szerződés lejárta után is megújuljon – közölte a vállalat.

Az eljárás lebonyolítása körülbelül három-öt hónapot vesz igénybe, az új szerződés aláírása 2025 tavaszán várható. Ezt követően legkorábban 2026-ra felújított, illetve új, még modernebb készülékek jelenhetnek meg több forgalmas fővárosi csomópontban. A BKK több mint 300 jegy- és bérletautomatája közel tíz éve szolgálja a fővárosban közlekedőket.
A Budapest csomópontjaiban és megállóiban éjjel-nappal elérhető készülékek évek óta a fővárosiak egyik legfontosabb vásárlási felületeként szolgálnak: 2021-ben a társaság bevételeinek több mint 60 százalékát a BKK automatahálózatán keresztül vásárolt termékek adták, az elmúlt években egyre inkább felértékelődnek a modernebb technológiai megoldások. A BudapestGO applikáció vagy a BP Pay&GO digitális szolgáltatás részaránya
egyre jelentősebb a társaság értékesítésében, idén már 30 százalék feletti.
Ennek ellenére a jegy- és bérletvásárlások közel fele még mindig az automatákon keresztül történik, egyes termékeket – ilyen például a márciusban bevezetett Pest vármegye- és az országbérlet – pedig nagy számban értékesít ezen a felületen is a társaság. Az automaták üzembe helyezése óta a hálózat összesen 146 millió tranzakciót bonyolított le bruttó 378 milliárd forint értékben.
A hálózat a 2021 végén történt üzemeltetőváltásnak, illetve szoftvercserének köszönhetően a magas kihasználás ellenére is stabil. Az intenzív mindennapos használat miatt azonban időszerűvé vált a gépek korszerűsítése, ennek a folyamatnak az első lépése a BKK által júliusban elindított előzetes piaci konzultáció, majd a most induló közbeszerzési eljárás.
A társaság célja, hogy a jelenlegi automaták továbbra is megbízhatóan, stabilan, a kor kihívásainak megfelelően működjenek. Ezért a közbeszerzési eljárás leendő nyertesének több feladata lesz: az automaták rendszerének átvétele és teljes körű üzemeltetése, a hálózat egy részének felújítása, illetve új automaták beszerzése, telepítése és üzemeltetése.
Emellett mind a fizikai eszközök, mind a szoftveres háttérendszer biztosítása is a nyertes felelőssége. A jelenlegi szolgáltató szerződése 2025 decemberében jár le. A közbeszerzési eljárás lebonyolítása körülbelül 3-5 hónapot vesz igénybe, az új szerződés aláírása 2025 tavaszán várható.
Kezdődik a Flórián téri felüljárók felújítása
Várhatóan a jövő év első negyedévében kezdődhet meg a Flórián téri felüljárók felújítása, ami várhatóan 2026 első negyedévéig tart. A több mint negyven éve épült óbudai felüljárók műszaki állapota a legutóbbi beavatkozás óta eltelt hosszú idő alatt sokat romlott, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacél rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza, így a felújítás már nem várhat tovább.
A beruházás során a szakemberek kicserélik az útpálya burkolatát, helyrehozzák a vasbeton szerkezet hibáit, teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek felett az átázások okát, új vasbeton szegélyt építenek, amelyre új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek. Emellett javítják a vízelvezető rendszeren, a támfalak, a hídfők és a pillérek betonfelületein keletkezett hibákat.
A kivitelezésre kiírt tenderben a KM Építő Kft. lett az eljárás nyertese, amely nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést. A teljes projektköltség a kötelező tartalékkeret, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett az áfatartalommal együtt bruttó hárommilliárd forint körül várható.


