
Orbán Viktor elárulta, honnan lesz pénz a MÁV-ra és figyelmeztetett: nem javasolja, hogy Lázár Jánossal kötözködjenek
Bár Kanász-Nagy Máté ellenzéki képviselő keményen próbálta kritizálni a kormány vasútfejlesztési törekvéseit, Orbán Viktor miniszterelnök cáfolta azokat, valamint elárulta, hogy egy újabb befektetés is tervben van.

Továbbra sem látunk tisztán a Budapest–Belgrád vasútvonal beruházással kapcsolatban, ezen a vonalon történt tragikus baleset pénteken, Újvidéken – vetette fel Kanász-Nagy Máté ellenzéki képviselő az azonnali kérdések órájában a parlamentben, amikor Orbán Viktort kérdezte.
„Mintha visszafelé fejlődne a vasút, sokkal lassabbak és pontatlanabbak a vonatok Lázár János vezetése alat”" – jelentette ki, és feltette a kérdést: mikor lesz átfogó vasútfejlesztési program?
Nekem címezte a kérdést, de mandineresen Lázár Jánosnak szól. Ha valaha volt is esély arra, hogy a MÁV-ból egy korszerű modern a magyar igényeket kielégítő állami vasút legyen, azt Lázár János minisztersége alatt fog megtörténni
– jelentette ki a miniszterelnök.
Szerinte az ő eredménye az is, hogy már több ember veszi igénybe a vasutat mint bármikor korábban, ez „tekintélyes részben a miniszter úrnak köszönhető”.
Ezen felül azt is elárulta, hogy a magyar kormány épp most tárgyal az Európai Befektetési Bankkal (EIB) egy másik egymilliárd eurós hitelről, amit szintén vasútfejlesztésre akarnak költeni.
Orbán: evidens a nemzetgazdasági érdek
Mint elmondta, a Budapest–Belgrád vasútvonal egy magyar beruházás, amire szükség van, mert így a görög kikötőkből majd Magyarországon keresztül jutnak el az áruk az európai kontinensre, Nyugat-Európába, „ami jót fog tenni a magyar gazdaságnak is”.
MÁV: Lázár János elárulta, hogyan alakítja át a társaságot – új világ jön
Teljesen új megvilágításba helyezte Lázár János a magyar vasúti közlekedés körüli problémákat. Az építési és közlekedési miniszter világosan elmondta, mi a baj a MÁV-val. Azt is bejelentette, hogy 2025 januárjától egységes menetrend lép életbe.