Szeszes italok: szigorítják a hirdetési szabályokat, gyerekzár kerül az internetes előfizetésekbe
Szigorodnak a szeszes italok reklámozásának szabályai a Magyar Közlöny legújabb számában megjelent törvénymódosítás alapján, így alkoholreklámok már a boltok kirakatában sem maradhatnak iskolák és kórházak kétszáz méteres körzetében.

Az új szabályok számos helyen tiltják a szeszes italok hirdetését. Tilos lesz az italok reklámozása
- az újságok borítóján, valamint
- az internetes újságok nyitóoldalán,
- este 8 előtt a színházakban és a mozikban,
- gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámok előtt és után közvetlenül, illetve a műsorszám alatt,
- kifejezetten játék céljából készült termékeken és azok csomagolásán, továbbá
- a köznevelési és egészségügyi intézményekben, illetve ezeknek a bejáratától számított kétszáz méteres körzetben.
Ez utóbbiba a köztéri plakátok és az üzletek kirakatai, valamint a közterületről látható helyek is beleértendők.
A HVG összefoglalója szerint a törvénymódosítás a gyermekek védelmében az internetes pornográf tartalmak elérhetőségét korlátozó törvénymódosítással és egyes elektronikus kereskedelmi szolgáltatások korlátozásával érkezett egy csomagban. Ennek keretében
a hazai internetszolgáltatók kötelesek lesznek gyerekzáras szolgáltatást nyújtó előfizetéseket is kínálni,
ráadásul ingyen, és ennek technikai megoldásáról tájékoztatniuk is kell a felhasználókat.
A kiskorú felhasználókra tekintettel létrehoznak majd egy listát a kifejezetten pornográf tartalmakat bemutató honlapokról, hogy egyértelmű legyen, milyen oldalakat kell kiszűrni.

