
Advent: nagy a nyomás az ünnepi időszakon – a kereskedők egy lapra tettek fel mindent
Az adventi időszak, az év végi ünnepek az egész év legfontosabb napjai a kereskedők számára. Az év eddigi része alapvetően a megszokottnál kisebb forgalmat hozott, ezért most kiemelten fontos, hogy miként alakulnak a következő hetek.

Az Auchan szakértői szerint ilyenkor hagyományosan megnő az édességek iránti kereslet, a kakaó világpiaci árának emelkedése azonban a hazai csokoládépiacra is erősen rányomja a bélyegét, ami kissé átírja a kínálatot is.
A megszokottnál is jobban oda kell figyelni a szezonális édességkínálat kialakítására
– mondja Nagy Attila, az Auchan Magyarország értékesítési igazgatója. „Mi például az Auchanban igyekeztünk megtartani a választék bőségét, de a berendelt mennyiségek aránya egyértelműen az alacsonyabb árfekvésű termékek felé mozdult el.”
Természetesen a slágertermékek nem változtak, továbbra is a szaloncukor a szezonális kedvenc, amiből az Auchan áruházak kilencvenféle csomagolt és hétféle lédig terméket tartanak a kínálatban. Ez azt jelenti, hogy szinte nincs olyan íz, amely ne lenne készleten, és a nagy márkák karácsonyfára aggatható édességei éppúgy jelen vannak, mint a saját márkások, sőt a mentes termékek is megtalálhatók a kínálatban.
Az árak meglehetősen nagy szórást mutatnak 1999 forinttól 21 200 forintig terjed a kilónkénti ár. Újdonságok is kerültek a polcra: a Szamos Törley pezsgős, a Szamos sós karamell, a Szerencsi Bogyó és Babóca vagy a Boci szaloncukrok.
Csokimikulás, az örökzöld
A másik ilyenkor keresett édesség a csokimikulás, amelyből 55-féle van az Auchanban és 24-féle egyéb csokoládéfigura is. Az árak a kiszereléstől függően változnak, de már 159 forinttól elérhetők a csokimikulások, a kész csomagok pedig 1250 forintos ártól beszerezhetők.
Az ünnepi édességek értékesítése elkezdődött, a kiemelt kihelyezések is folyamatosak az áruházakban. A szezonális termékekből eddig több mint 300-félét értékesítettek az Auchanokban.





