Orbán Ráhel, a BDPST csoport kreatív igazgatója a Figyelő powered by Világgazdaság Tőke. Versenyképesség. Egyensúly című konferenciájának utolsó kerekasztal-beszélgetésén azt mondta, kihívás egy olyan terméket márkázni, amelyik lényegében mindenkinek a szubjektív élményére épül. Keresik az identitást, a pilléreket, üzenet az országról és a kultúránkról is egyben. Nagy a kínálat, és nehéz megbízni mások ítéletében is, pont emiatt. Úgy véli, a nemzetközi piac abból a szempontból egyszerűbb, hogy idehaza minden szereplő ugyanannak a közegnek szeretné eladni a termékét, szolgáltatását. Hisznek a brandekben, hiszen ezekkel online vagy offline is találkozhatott már a célközönség.
Rókusfalvy Pál, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos arról beszélt, kétszáz eredetvédett termékünk van, huszonkét borvidékünk, ám egy(séges) identitást kell megfogalmaznunk. A célpiacokra való eljutáshoz kellenek például az influenszerek, akiken keresztül eljuthat az adott fajta célközönségéhez. Figyelmeztetett, a borkultúrát meg kell őrizni, a szőlő ugyanis három év nemművelés után elpusztul, a hetvenes évek óta pedig ötödére zsugorodott a hazai szőlők hektárja. Ő emiatt nevezte fontosnak a láthatóságot és azt is, hogy a borkultúra életben maradjon.
Gianni Annoni gasztronómiai szakértő és étterem-tulajdonos rámutatott, a fogyasztó személye változik, ugyanakkor mindenre képtelenség figyelni. Valamilyen formában meg kell tehát találni az identitást, ami eladható. Nemzetközi nyelvet is kell találni a gasztronómiához. Szerinte lesznek vagy inkább elkülönülnek a brandek és a street-food helyek.
Dobó Mátyás, a Visit Hungary Nonprofit Kft. üzleti együttműködések területvezetője szintén az identitás fontosságát hangsúlyozta, mivel az adott piacokon sok pénzt el kell költeni. Szerinte úgyszintén célszerű a nemzetközi piacra fejleszteni. A hazánkba irányuló turizmus második leggyakoribb célja a gasztronómia, amire lehet építeni. Szerepe van a gasztronómiának abban, hogy olyan turisták érkezzenek, akik a hazai adóbevételeket is gyarapítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.