Rendkívüli bejelentést tett a MÁV vezére: gigantikus mennyiségben szereznek be új IC-kocsikat
„Egyre többen egyre többet utaznak velünk. Ezért a járműállományunkat bővíteni és korszerűsíteni kell” – írta friss posztjában a MÁV vezérigazgatója.

Hegyi Zsolt a közösségi oldalán megjelent bejegyzésben leszögezte, hogy a vasúti flotta megújításához három megoldás áll rendelkezésre, ők azonban nem választanak közülük, hanem mindegyikkel – a rövidebb és hosszabb távú megoldásokkal – egyszerre élnek.
Gigantikus mennyiségben szerez be új IC-kocsikat a MÁV
A MÁV vezérigazgatója szerint a három megoldás a következő:
- Először is sínre teszik azt, amijük van. Azaz „felújítunk, ismét szolgálatra késszé teszünk minden olyan járművet, amely erre alkalmas”.
- Másodszor használt járműveket bérelnek, hogy azonnal enyhítsék a járműhiányt és üzembiztosabbá tegyék a hazai vasúti közlekedést.
- Harmadik megoldásként pedig vadonatúj járműveket szereznek be.
Ez utóbbi kapcsán rögtön rendkívüli bejelentést is tett a MÁV-vezér, egészen pontosan
285 darab IC-kocsinak a beszerzéséről.
Ez nem a távoli jövő, hiszen ennek a folyamata kedden, a mai napon hivatalosan is elindult. „Előzetes piaci konzultációt hirdettünk, amelynek keretében felmérjük, melyik gyártó milyen gyorsan és milyen feltételekkel tud a magyar vasúttársaságnak leszállítani
- 2. osztályú termes kocsikat,
- 1. osztályú étkezőszakaszos,
- vezérlő- és termes kocsikat,
- továbbá alacsony padlós, nagy kapacitású kerékpárszállító és poggyászkocsikat”
– sorolta Hegyi Zsolt. Ez az összességében 285 kocsi adja majd a gerincét a magyar vasút néhány éven belül teljesen megújuló IC-flottájának.
Új IC-kocsik a MÁV-nál: ezt lehet most tudni róluk
Az elektronikus közbeszerzési rendszer alapján a jelentkezés benyújtási határideje 2025. január 31. 12 óra, vagyis bő másfél hónap áll a vasúti gyártók rendelkezésére.
Az ajánlatkérő a MÁV-Start Zrt., amely tárgyalásos közbeszerzési eljárást kíván lefolytatni. A felhívásában az állami vasúttársaság kiemelte, hogy nem köteles megvalósítani a beszerzést a keretmegállapodás alapján, azonban a megkötendő első eseti szerződésben tervezetten legalább tíz darab másodosztályú termes kocsi megrendelését vállalja.
Esetleges további szerződések során a MÁV szerződésenként legalább öt IC-kocsi megrendelését garantálja. A dokumentációból az is kiderült, hogy milyen típusú IC-kocsikból pontosan hány darabot vásárolna a magyar vasút.
- másodosztályú termes kocsi: 169 darab,
- étkezőszakaszos 1. osztályú kocsi: 16 darab,
- elsőosztályú vezérlőkocsi: 51 darab,
- alacsony padlós többcélú teres kocsi: 16 darab,
- alacsony padlós nagy kapacitású kerékpárszállító (poggyász) kocsi: 17 darab,
- elsőosztályú termes kocsi: 16 darab.
A tervezett szerződés várható időtartama 72 hónap, tehát hat év. Az is olvasható, hogy a közbeszerzés európai uniós alapokból finanszírozott projekthez vagy programhoz nem kapcsolódik, ugyanakkor egyelőre nem ismert, milyen forrást rendelnek a beszerzéshez.


