
A gazdálkodóknak is át kell állniuk a digitális ügyintézésre
Fontos változás lép életbe az elektronikus ügyintézésben: 2025. január 16-tól megszűnik az eddig ismert ügyfélkapus azonosítás, az elektronikus ügyintézésekhez a hozzáférést az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobilalkalmazás fogja biztosítani – hívta fel a figyelmet pénteken a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), amely egyúttal arra kérte gazdálkodókat, hogy mielőbb regisztráljanak az új azonosítási szolgáltatások valamelyikére.

Az elektronikus ügyintézésben bekövetkező változások elsősorban a Magyar Államkincstárnál intézhető agrártámogatási ügyek és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal felé teljesítendő adatszolgáltatások miatt érintik a gazdálkodókat.
A kamara szerint az, hogy melyik azonosítási szolgáltatást választja a gazdálkodó az Ügyfélkapu+ és a DÁP Mobilalkalmazás közül, egyéni döntés kérdése.
Abban az esetben, ha valaki aktívan intézi elektronikus úton az ügyeit és egyre szélesebb körben szeretné ezt tenni, akkor a DÁP Mobilalkalmazást érdemes választania, mert ebben folyamatosan bővülnek majd az elérhető szolgáltatások. Abban az esetben, ha elegendő, hogy az állami szervek e-ügyintézési felületeire belépjen és azokon a megszokott ügyeket intézze, elegendő az Ügyfélkapu+ választása.
Az Ügyfélkapu+ és a DÁP Mobilalkalmazás 2025. december 31-ig párhuzamosan is használható. Azonban, ha valaki aktiválta a DÁP Mobilalkalmazást, akkor 2025. december 31-ét követően már nem használhatja az Ügyfélkapu+-t. Fontos tudni, hogy azok, akik nem rendelkeznek DÁP Mobilalkalmazással, 2025. december 31. után is zavartalanul használhatják az Ügyfélkapu+ szolgáltatást – olvasható a NAK közleményében.
Digitális Állampolgárság, Ügyfélkapu Plusz: mik ezek és minek kellenek?
Január 16-tól szinte mindenkit érintő változás lép életbe a közigazgatásban: az Ügyfélkapu megszűnik, és helyette az Ügyfélkapu Plusz vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást kell használni. Nem kell aggódni azonban, mivel az új felületek működése egyszerű, a legkritikusabb ügyekben pedig a könyvelő is segítséget tud nyújtani. Január közepétől a kisvállalkozóknak is rendelkezniük kell Ügyfélkapu Plusz regisztrációval, okostelefonnal vagy tablettel, és egy hitelesítő alkalmazással: ez azonban komoly problémát jelenthet, főleg az idős kisvállalkozóknak, akik közül többeknek nincs okostelefonjuk, és nehezen birkóznak meg az új technológia követelményeivel.





