BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zöldgondolatok a Borkonferencia célkeresztjében

„Zöldgondolatok zöld szüret helyett” mottóval rendezik meg február 28-án Budapesten a hagyományos Borkonferenciát. A már 13. alkalommal megrendezésre kerülő szakmai találkozón kulcskérdés lesz az is, hogy miként lehet elérni a fiatal fogyasztókat a közösségi média tudatos használatával, mire lehet vevő a Z generáció.

A 2025-es Borkonferencia szervezői szerint korunk egyik legfontosabb kérdését vizsgáló, előremutató javaslatokat megosztó, jó gyakorlatokat bemutató és borkóstolókkal egybekötött programra lehet számítani a zöldgondolatok témakörében. A szakma számára különleges az is, hogy az elmúlt években bevezetett hagyomány szerint ezen az eseményen hirdetik ki a Kárpát-medence 50 legjobb magyar borászának névsorát, azaz itt ismerhetjük meg a Borászok borásza 2025-es jelöltjeit.

Az idei Borkonferencia is számos aktuális kérdést feszegetett, 2025-ben a Z generáció megnyerése lesz az egyik fő téma / Fotó: aborkonferencia.hu

A konferencián a fiatal fogyasztók elérésén kívül előadásokat hallgathatnak meg az érdeklődők

  • a Z generáció és a bor kapcsolatáról,
  • az osztrák fenntarthatósági programról, arról, hogy
  • melyek a legmodernebb borfogyasztási trendek a gasztronómiában,
  • a fenntarthatóság és az ökológiai szempontok érvényesüléséről,
  • a vulkanikus borokról, valamint a
  • gasztronómiában uralkodó borfogyasztási trendekről.

A 12. borkonferencián a borászati kutatás, a robotizáció, a borturisztika, a mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségei, valamint a borbrandek építése és a borértékesítés volt a középpontban. Az idei szakmai fórumon érdekes előadásokat hallgathattak meg a résztvevők a csökkentett alkoholtartalmú, illetve az alkoholmentes borokról. A Bor és piac beszámolója szerint a mentes borok népszerűségéről csupán nehezen ellenőrizhető és értelmezhető becslések állnak rendelkezésünkre nemzetközi szinten. A lap által idézett előadás szerint német piacról értékelhető kutatást tettek közzé, ami a 2021-es és 2023-as évek közötti változást mérte. Eszerint 2023-ban hozzávetőleg 25 millió litert termeltek, ez 120 millió eurónyi értéket képvisel, ami a teljes német borpiac mintegy 1,3 százalékát teszi ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.