A Toyota reálisnak látja, hogy megtartsa többéves vezető pozícióját akár újabb értékesítési rekord elérésével, amit plug-in hibrid modelljei árának újrapozicionálásával is megtámogat – közölték a magyarországi importért felelős Toyota Central Europe Kft. vezetői Budapesten.
László Richárd országigazgató tájékoztatása szerint
a márka erős évet zárt Magyarországon 2024-ben: 18 123 új járművet adtak el a márkakereskedések, az előző évinél 4,8 százalékkal többet. Ez 12,38 százalékos piaci részt hozott a márkának a személyautók és kishaszonjárművek szegmensében.
Az eladások 76,5 százaléka hibrid hajtású volt, 17,1 százaléka benzin-, 4,3 százaléka dízelüzemű, míg a tisztán elektromos modelleké (BEV) 0,5 százalék, a plug-in hibrideké (PHEV) 1,6 százalékot tett ki.
A márka a kishaszonjárművek szegmensében 14,12 százalékkal részesedik, ezzel a második legkeresettebb márka. Tavaly a forgalomba helyezett 3500 jármű 13,7 százalékos növekedést képviselt.
A minősített használt autókat is forgalmazó márkakereskedői hálózat 5274 használt Toyotát értékesített tavaly.
László Richárd várakozásai szerint 2025-ben az újautó-piacnak számos nehézséggel kell szembenéznie. Az európai szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseknek való megfelelés következményeként például számítani kell a kínálat beszűkülésére, de a lehetséges gyártói bírságok, a
az autógyártói profit csökkenése is az áremelések irányába hat.
Az országigazgató leszögezte, hogy a Toyota nem vonul ki a kisautószegmensből, ehelyett folytatja az átalakítását. Rámutatott arra is, hogy az európai gyártók gyengélkedése, a kínai gyártók térnyerése várhatóan jellemző marad, azzal együtt, hogy Kínában újabb és újabb piaci szereplők jelennek meg.
A Toyota a hibrid modellek arányának növelésében megoldást lát arra, hogy a környezetvédelmi előírásokat teljesítse, célja, hogy a következő időszakban az értékesítésben 90 százalékra nőjön a hibridek aránya, eközben a BEV-PHEV mix 7 százalékra bővüljön. Az importőr szerint a PHEV modellek vásárlását visszaveti, hogy erre a kategóriára megszűnt a zöld rendszám, amelyre a cég a PHEV stratégia átgondolásával, az árak újrapozicionálásával reagál.
A Toyota a következő két évben hat új EV modellel jelenik meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.