BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hibridekkel nyerne még jobb pozíciót a Toyota a hazai újautó-piacon

Miközben idén stagnálásra számít.

A Toyota  reálisnak látja, hogy megtartsa többéves vezető pozícióját akár újabb értékesítési rekord elérésével, amit plug-in hibrid modelljei árának újrapozicionálásával is megtámogat – közölték a magyarországi importért felelős Toyota Central Europe Kft. vezetői Budapesten.

Toyota
Tovább erősítené idehaza pozícióját a Toyota
Fotó: Kiyoshi Ota

László Richárd országigazgató tájékoztatása szerint 

a márka erős évet zárt Magyarországon 2024-ben: 18 123 új járművet adtak el a márkakereskedések, az előző évinél 4,8 százalékkal többet. Ez 12,38 százalékos piaci részt hozott a márkának a személyautók és kishaszonjárművek szegmensében.

Az eladások 76,5 százaléka hibrid hajtású volt, 17,1 százaléka benzin-, 4,3 százaléka dízelüzemű, míg a tisztán elektromos modelleké (BEV) 0,5 százalék, a plug-in hibrideké (PHEV) 1,6 százalékot tett ki.

A márka a kishaszonjárművek szegmensében 14,12 százalékkal részesedik, ezzel a második legkeresettebb márka. Tavaly a forgalomba helyezett 3500 jármű 13,7 százalékos növekedést képviselt.

A minősített használt autókat is forgalmazó márkakereskedői hálózat 5274 használt Toyotát értékesített tavaly.

László Richárd várakozásai szerint 2025-ben az újautó-piacnak számos nehézséggel kell szembenéznie. Az európai szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseknek való megfelelés következményeként például számítani kell a kínálat beszűkülésére, de a lehetséges gyártói bírságok, a

az autógyártói profit csökkenése is az áremelések irányába hat.

Az országigazgató leszögezte, hogy a Toyota nem vonul ki a kisautószegmensből, ehelyett folytatja az átalakítását. Rámutatott arra is, hogy az európai gyártók gyengélkedése, a kínai gyártók térnyerése várhatóan jellemző marad, azzal együtt, hogy Kínában újabb és újabb piaci szereplők jelennek meg.

A Toyota a hibrid modellek arányának növelésében megoldást lát arra, hogy a környezetvédelmi előírásokat teljesítse, célja, hogy a következő időszakban az értékesítésben 90 százalékra nőjön a hibridek aránya, eközben a BEV-PHEV mix 7 százalékra bővüljön. Az importőr szerint a PHEV modellek vásárlását visszaveti, hogy erre a kategóriára megszűnt a zöld rendszám, amelyre a cég a PHEV stratégia átgondolásával, az árak újrapozicionálásával reagál.

A Toyota a következő két évben hat új EV modellel jelenik meg.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.