
Megtalálták a MÁV legszebb vécéjét az országban: ezt biztosan nem kell felújítani – fotó
Minden bizonnyal megtalálták a MÁV legszebb mosdóját, a különleges illemhelyet a Vasútállomások.hu dokumentálta.

A kifejezetten a magyarországi vasúti megállóhelyek feltérképezésére létrejött blog néhány napja tette közzé a közösségi oldalán Magyarország talán legtakarosabb, egyben legkülönlegesebb vasúti vécéjét. A bejegyzés egyébként nagy népszerűségnek örvend, eddig már százezer fölötti elérésnél tart.
Rövid kommentárt is fűztek hozzá, „van az úgy, hogy valahol a WC a legizgalmasabb dolog”. Kétségkívül, az Alsóbélatelepen található MÁV-os illemhely a párját ritkítja. Az állomásnak az eredeti neve nem ez, legalábbis 1950-ig Fonyódszéplakként ismerték, de az 1933-as nyári menetrendben Bélatelep alsóként nevesítették. Az építész tervező Ney Ákos.
Maga a vasútállomás egyébként a 30-as, Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vonalon fekszik, egészen pontosan 161 kilométerre a fővárostól. A híres-nevezetes mosdó pedig így néz ki:

Lázár János hadat üzent a mocskos mosdóknak
Az ország legtakarosabb mosdójának felfedezése egybeesik azzal, hogy az építési és közlekedési miniszter nagyszabású illemhely-felújítási programot hirdetett meg. Lázár János egészen pontosan azt mondta, hogy a MÁV csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják
2026. január elsejéig.
Az alsóbélatelepi első látásra erre nem szorul rá, bár igaz, hogy a falfirkák (ha ezek még ma is ott vannak) eltüntetése ráférne, illetve kérdés, hogy belülről milyen állapotban van. Mindenesetre a tárcavezető arról beszélt, hogy a MÁV-nál jelenleg ezer mosdó van, ebből összesen háromszázat újítottak fel az évek alatt.
Az elképzelés értelmében a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be: a nagyobb pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, akár érvényes jeggyel vagy bérlettel. „Tehát a felújított mosdóért fizetni kell, kivéve annak, aki a MÁV utasa” – foglalta össze Lázár János.
Korábban arra is felhívta a figyelmet, hogy „mentalitás- és kultúraváltásra” van szükség a MÁV csoportnál, amely egy nagy állami szervezetnél nagyon nehéz folyamat. „Muszáj az utassal foglalkozni, minden panasz meg lesz válaszolva, sőt, lehet majd panaszt tenni: ha az utas lefényképezi a koszos mosdót, akkor utána a probléma legyen megoldva”.
A miniszter megfogalmazása szerint a cél az, hogy a MÁV szolgáltatását „ne hatalmi” kérdésként vagy csupán „állami struktúraként” kezelje az állam.





