Szalmonellát mutattak ki egy Szlovéniából Magyarországra érkezett lisztben. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a magyar fogyasztók védelme érdekében felvette a kapcsolatot az érintett áruházlánccal. Az áruházlánc kivonta a forgalomból a szalmonella miatt kifogásolt terméktételt, a hatóság pedig a továbbiakban is figyelemmel kíséri a vállalkozás által megtett intézkedéseket.
Az illetékes szlovén hatóság az EU tagállamokban működő élelmiszer- és takarmánybiztonsági rendszeren (RASFF) keresztül tájékoztatta a magyar hatóságot, hogy Szlovéniában, vállalati önellenőrzés során szalmonella jelenlétét mutatták ki a Happy Harvest márkájú hajdinaliszt termékben.
A termékből Magyarországra is érkezett az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. részére.
Az NKFH haladéktalanul felvette a kapcsolatot az érintett vállalkozással, hogy megakadályozza az esetlegesen szennyezett termék fogyasztókhoz történő eljutását.
A kifogásolt termék adatai az alábbiak:
A vállalkozás az NKFH-val együttműködve saját hatáskörben azonnal megtette a szükséges intézkedéseket, gondoskodott a kifogásolt tétel forgalomból kivonásáról és a fogyasztóktól történő visszahívásáról. A vállalkozás által megtett intézkedéseket, valamint a visszagyűjtött termékek további sorsát (megsemmisítését vagy elszállítását) a hatóság felügyeli.
A magyar fogyasztói szokásokat figyelembe véve, amennyiben az esetlegesen szennyezett alapanyag a felhasználás során kellő hőkezelést kap (sütés vagy főzés során), betartva a helyes konyhai higiéniát a termék élelmiszer biztonsági kockázatot nem jelent a fogyasztóra nézve.
Ennek ellenére a hatóság azt javasolja, hogy amennyiben a termék még a birtokában van, azt ne használja fel és ne fogyassza el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.