Még csak most ér, ért véget az első vásárlásmentes nap akciója Magyarországon, de úgy tűnik, máris folytatódik a bojkott.
Ahogy arról a Világgazdaság is írt, ezen a héten 10–13-án, más információk szerint csak 12-én, vásárlásmentes napot, napokat hirdettek meg Magyarországon. Ennek célja, hogy a csatlakozók tiltakozásukat fejezzék ki a magas élelmiszerárak miatt.
Az erősen kétséges, hogy a horvát mintára honosított bojkottnak volt-e, van-e bármi hatása a boltok árképzésére, illetve hogy egyáltalán mennyire vehető komolyan. Az akció szervezése eddig körülbelül annyiból állt, hogy különböző magánszemélyek közzétették a közösségi médiában, hogy vásárlásmentes napot hirdetnek, és vegyenek benne részt minél többen.
Az első bojkott híre éppen így terjedt szét, kétségtelenül nagy elérést produkálva a Facebookon. Az eredeti poszt 35 ezer megosztásig jutott el, vagyis reálisan kijelenthető, hogy százezrek találkozhattak vele valamilyen formában az interneten.
A valóság azonban egészen más terep, és finoman szólva sem lehetett azt tapasztalni a magyarországi boltokban, hogy bezuhant volna a forgalmuk. Ennek ellenére úgy tűnik, nagy a lelkesedés, és máris megjelent az újabb felhívás a bojkott folytatására, sőt állandósítására.
Csütörtökön tették közzé, hogy miután „többen jelezték, hogy csatlakoznának a vásárlásmentes nap folytatásához”, rendszeressé teszik az akciót.
Legfőképpen kerüljük a multikat
– olvasható a friss Facebook-posztban, majd fel is sorolnak néhányat, úgy mint
De az is szerepel benne, hogy mivel ezen a héten a csütörtök az utolsó bojkottnap, így logikusan folytatódhat minden héten csütörtökön a tiltakozás. „Minden héten csütörtökön vásárlásmentes nap, add tovább” – zárul a bejegyzés.
Körülbelül hét órája tették közzé, egyelőre visszafogottabb elérést mutat, mintegy 500-an osztották meg. Kérdéses, hogy az első próbálkozás inkább kudarcos eredménye után mekkora az érdeklődés a bojkott újabb felvonására. Egyelőre nem tűnik úgy, hogy számottevő, tömegeket elérő kezdeményezés bontakozik ki, de idővel erről biztosabb következtetéseket is le lehet majd vonni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.