BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szegedi BYD-gyár: látványosan gyorsan halad az építkezés

Rohamtempóban halad a BYD szegedi gyárának építése: egyre több épület emelkedik ki a földből, új utak épülnek, és a termeléshez szükséges infrastruktúra kialakítása is zajlik. Újabb acélszerkezetek érkeztek Kínából, a beszállítói hálózat formálódik, és a munkatársak már Kínában képzik magukat. Az első autók gyártása október végén indulhat.

A szegedi BYD-gyár építkezése továbbra is rekordsebességgel halad. Újabb acél tartószerkezetek érkeztek Kínából, amelyek már az építési területen sorakoznak, készen az összeszerelésre. Egyes csarnokok már tetőt is kaptak, miközben folyamatosan bővül a beépített terület. Aki rendszeresen elhalad a gyár mellett, szinte minden alkalommal újabb előrelépést tapasztalhat. Februárban még csak a régészeti feltárások nyomai és az első építmények váza volt látható, mára azonban hatalmas változások történtek. Az építkezés látványos gyorsasága a magyar építőiparban szokatlan jelenség – írja a Délmagyar.

Szegedi BYD-gyár: látványosan gyorsan halad az építkezés
Szegedi BYD-gyár: látványosan gyorsan halad az építkezés / Fotó: Karnok Csaba / Délmagyarország

A BYD-gyár összesen 300 hektáron épül, amelyet korábban az Etelka sor–Csillag tér–Kossuth Lajos sugárút–rókusi Tesco által határolt szegedi városrész méretéhez hasonlítottak. Az építkezés kezdetén még nehéz volt elképzelni ennek a területnek a beépítését, hiszen a munkálatok csupán egy kis részét érintették. Azóta azonban egyre több épület emelkedik ki a földből, konténerváros létesült, új utak épültek, és a gyártási infrastruktúra kiépítése is gőzerővel zajlik.

A legfrissebb fejlemény, hogy újabb acélszerkezetek érkeztek a helyszínre, amelyeket Kínából hajón és vasúton szállítottak ide. 

Ezek a hatalmas elemek egyelőre a földre fektetve várják a beépítést, de már most látszik, hogy a gyár milyen jelentős területet foglal majd el az első ütemben.

A BYD hivatalosan továbbra sem oszt meg részleteket a nyilvánossággal, de a tervek szerint október végén már elindulhat a gyártás Szegeden. Bár az építkezés még ezt követően is folytatódik majd, a termeléshez szükséges alapvető infrastruktúrát addigra be kell fejezni.

Emellett folyamatos a munkaerő-toborzás is. A már felvett mérnökök jelenleg Kínában tanulják a BYD elektromos autók gyártásának részleteit, hogy a lehető legmagasabb színvonalon sajátítsák el a gyártási folyamatokat. Bár az első autó legördülése a gyártósorról még odébb van, a BYD szegedi beruházása egyre közelebb kerül a megvalósuláshoz. A tempó gyors, az építkezés látványos, és minden jel arra utal, hogy a kínai autógyártó európai térnyerése hamarosan kézzelfoghatóvá válik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.