A BYD szegedi gyárában októberben indulhat a termelés, így nem meglepő, hogy a cég elindította a munkaerő-toborzást. A vállalat 42 pozíciót hirdetett meg, az álláshirdetések között több HR és adminisztratív pozíció is szerepel: HR-igazgató, toborzási specialista, vízumspecialista, valamint bér- és társadalombiztosítási specialista – írja a SzegedMa.
A gyártási területre is keresnek munkatársakat, többek között robotkezelői pozícióra, amely a robotberendezések telepítését, karbantartását és programozását foglalja magában. A jelentkezőknek érdemes figyelmesen átnézniük a hirdetéseket, mivel több pozíció esetében elvárás az angol nyelvtudás, bizonyos esetekben pedig a kínai nyelv is követelmény – például a nemzetközi HR-szakértő esetében.
Mint ismert, a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházásával megépülő szegedi üzemében a BYD új energiákkal hajtott járművei – tehát elektromos autói – készülnek majd kifejezetten az európai piacra. A beruházás több milliárd eurós nagyságrendű, és ezres nagyságrendben teremt új munkahelyeket.
A létesítmény évi 300 ezer jármű gyártására lesz képes. A kínai vállalat a Csongrád-Csanád vármegyei város határában lévő mintegy 300 hektáros ipari parkban, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában építi fel az üzemét, ahol az akkumulátorgyártás és a vegyipari tevékenységek kivételével a teljes gyártási folyamat megvalósul.
Ez lesz az első kínai tulajdonú üzem, amely személyautókat gyárt Európában. A kínai cég jövőjét ugyanakkor beárnyékolja a járműipar megbicsaklása és a kibontakozó vámháború az ázsiai ország és az EU között. A büntetővámokat a szegedi BYD-gyár jó eséllyel kikerülheti, ahogy a hibrid autók gyártásával is válaszolhat a üzem az elektromos autók iránti kereslet visszaesésére.
Óriásfúzió készül a kínai autópiacon – a BYD-t is lekörözik
A Dongfeng és a Changan összeboronálásával a világ ötödik legnagyobb autógyártója jöhet létre pekingi bábáskodás mellett. A két kínai cég részvényárfolyama hatalmasat nőtt a fúziós előkészületek hírére. A többségi állami tulajdonú autógyártók egybeolvadásával a BYD pozíciói gyengülnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.