Véget ért a távol-keleti üzletek ellenőrzése: ezek voltak a leggyakoribb problémák
Lezárult a távol-keleti üzemeltetésű kereskedelmi és vendéglátóipari létesítmények ellenőrzését célzó országos vizsgálat, melyet a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) kezdeményezett, és melyben a hatóság a a vármegyei kormányhivatalokkal együttműködve 120 kereskedelmi és 155 vendéglátóipari egységet vizsgált – közölte pénteken az NFKH.

A hatóság közleménye szerint a kereskedelmi szektorban főként a termékek helytelen jelölése, a magyar nyelvű tájékoztatás hiánya (35 százalék) okozott problémát, amit a nyomonkövethetőségi hiányosságok (22 százalék) és a dolgozók érvényes egészségügyi könyvének hiánya követett (21 százalék).
Az éttermeknél ezeket a problémákat azonosította az ellenőrzés
A vendéglátás terén leggyakrabban az alapanyagok nyomonkövethetősége (55 százalék) és a higiénés feltételek elégtelen volta (47 százalék) okozott gondot. Tizenöt esetben a hatóságok kénytelenek voltak a súlyos élelmiszer-biztonsági és higiénés problémák miatt tevékenységi korlátozást is elrendelni, tehát az éttermet bezárni. Az éttermi egységeknél az élelmiszerek megfelelő jelölésének hiánya is kifogásolható volt (24 százalék).
A közlemény szerint eddig összesen 126 hatósági eljárás indult az élelmiszer-vállalkozókkal szemben, a kormányhivatalok 16,5 millió forint bírságot is kiszabtak. Több vármegyében az eljárások még folyamatban vannak.
Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke elmondta, hogy a hatóság továbbra is a fogyasztók védelmét és a piaci szereplők jogszerű működését tartja szem előtt, de az üzemeltetőkkel is együttműködnek, és szakai támogatást is nyújtanak nekik, hogy megfeleljenek az élelmiszer-biztonsági és higiéniai előírásoknak.


