Egy éve zárták le az M30-as rosszul felépített szakaszát, amelyet őszre kell újjáépítenie a kivitelező Strabagnak. Az autópálya megsüllyedéséről először januári miskolci látogatásán beszélt Lázár János építési és közlekedési miniszter, aki már akkor jelezte, hogy a károk helyreállításáért az osztrák cég felel.
A Boon összefoglalója szerint a tárcavezető akkor arról is beszélt, hogy egy garanciális útszakaszról van szó és arról is, hogy a Strabag megbízása egyértelmű hiba volt. Lázár János elmondta azt is, hogy az osztrák vállalat vállalta, hogy a tavasz elején megkezdi a munkát, amelynek keretében vascölöpökkel kell megerősíteni az egész töltést. Lényegében le kell bontani ott az autópályát, és újra fel kell építeni.
Mindenért a Strabag viseli egyedül a felelősséget.
„Ha őszig nem tudja helyrehozni, akkor már fizetni is fog, tehát akkor már ő fog fizetni nekünk. Elgondolkodtató, hogy egy olyan vállalat, amely magáról azt mondja, hogy nagy felkészültséggel és műszaki tudással rendelkezik, képtelen volt ezt a műszaki problémát jól megoldani. Ez a példa azt mutatja, hogy a Strabag nem jó vállalat, nem jól dolgozik, semmi szükség nincs arra, hogy Magyarországon megbízást kapjanak” – közölte később Lázár János közösségi oldalán.
A munkálatok azóta már el is kezdődtek a lezárással érintett szakaszon, jelenleg az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítése zajlik, szoros együttműködésben az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival, hogy minél hamarabbi és tartós megoldás születhessen. A munkálatokról videó is készült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.