Optimistán néznek a jövőbe a 19–29 éves magyar fiatalok, egy reprezentatív felmérés szerint az egy évvel korábbi 67 százalék helyett már 73 százalékuk véli úgy, hogy az életük a közeljövőben kisebb vagy nagyobb mértékben, de pozitív irányba fog megváltozni.
A fiatalok 42 százaléka elégedett az életével, míg egy évvel korábban csak 38 százalékos volt az arányuk – összegezhető a K&H ifjúsági index friss eredménye.
Sokan nem tudtak egyértelműen állást foglalni, azaz elégedettek is, meg nem is: ők 43 százalékos tábort alkottak az idei első negyedévben, míg tavaly ugyanekkor 44 százalékuk nyilatkozott így.
Az elégedetlen fiatalok aránya viszont 15 százalékra csökkent
éves összevetésben, miközben 2023 elején majdnem 20 százalékuk nyilatkozott így.
A felmérésben a fiatalok véleményt mondtak arról is, mire számítanak a jövőben.
Az optimisták aránya a tavalyi 67 százalékról 73 százalékra nőtt, ezzel összhangban 33 százalékról 27 százalékra olvadt a pesszimista jövőképet felrajzolók aránya. Kedvezőbbé vált a fiatalok helyzete az idei első negyedév során, amikor
Ez a felmérés több mint tizenkét éves történetében rekordszint,
korábban a legjobb eredmény 2019 és 2021 elejét jellemezte, akkor plusz 20 ponton állt az index, amely a megkérdezett korcsoportbeli fiatalok anyagi, pénzügyi, munkaerőpiaci helyzetét, az élettel való jelenlegi elégedettségét és jövőbeli várakozásaikat ismerteti.
Magabiztosabbá váltak a fiatalok a kutatás tanúsága szerint, az élettel való összesített elégedettségük, illetve az életük megváltozásával kapcsolatos várakozásaik az elmúlt négy negyedévben lassan növekvő trendet mutatnak – értékelte az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H Bank Lakossági ügyfél szegmens marketingvezetője.
A szakember kiemelte azt is, hogy a felmérés szerint
a fiatalok a korábbihoz képest jobbnak látják a lakáshoz jutási esélyeiket.
Az önálló ingatlanba történő költözést elősegítheti, hogy idén a fiatalok kedvezményes kamatozású lakáshitelhez juthatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.