A jó idő beköszöntével folyamatosan emelkedik azok száma, akik az ország legnépszerűbb kiránduló- és pihenőhelyeire – kiemelten a Balaton térségébe – tömegközlekedéssel, főleg vonattal szeretnének eljutni. A MÁV csoport nekik kedvezve alakította ki az elmúlt években a gyorsan népszerűvé váló „hosszú nyári” menetrendet, amely elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a magyar tenger környékére igyekvőknek, akiknek száma tavaly meghaladta a rekordot jelentő hárommilliót – írta szerdai közleményében a MÁV.
Idén az előszezoni menetrend a hivatalos vakáció kezdete előtt több mint egy hónappal, pontosan május 12-től veszi kezdetét, vagyis jövő héttől jóval több lehetőség áll rendelkezésre a Balatonhoz való eljutáshoz mind a járatok számát, mind pedig azok indulási gyakoriságát tekintve. A június 20-ig, vagyis a közoktatási tanév végéig tartó előszezonban alapvetően a korábbi években már megszokott járattípusokkal és közlekedési gyakorisággal készül a MÁV csoport.
Az előszezoni üzemmód egyúttal felkészülés a főszezonra is, amikor ismét több újdonságot, változást tervez életbe léptetni a cég, többek között a szolgáltatási és kényelmi színvonal javításával, például a klímás járatok arányának és az ülőhelyek számának növelésével, az eljutási, illetve kerékpárszállítási lehetőségek bővítésével.
Az előszezoni menetrend bevezetésével együtt növelik a kerékpárszállítási lehetőségeket is. Az előszezoni menetrend jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a vasútvállalat 2024-ben nem csupán elérte, hanem túl is szárnyalta a világjárvány előtti időszak rekordszintű utasforgalmát, a teljes tavalyi szezonban több mint hárommillióan választották a balatoni vonatokat.
Fontos tudnivaló, hogy
az előszezon kezdetétől a balatoni InterCityken és expresszjáratokon (Balaton IC, Tópart IC, Kék Hullám expressz, Jégmadár expressz) a fővárosból utazók számára utazási céltól függetlenül kötelező a helyjegy megváltása.
Emiatt javasolják a Székesfehérvárra vagy onnan utazóknak a Bakony és a Göcsej InterCityk vagy a G43-as és a Z30-as vonatok használatát, illetve a 300 forintos helyjegy időben való megváltását.
A főváros és a déli partszakasz között a Balaton és Tópart InterCity-vonatokat, valamint a Déli->Parti InterRégiókat tudják választani az utasaink. Az előszezonban már elindulnak a kétóránként közlekedő Déli->Parti InterRégiók a Déli pályaudvar és Siófok között, illetve hétvégenként Fonyódig, illetve Balatonszentgyörgyig.
Az észak-balatoni vasútvonalon, április első felében, azaz még a kisebb forgalmú időszakban pálya- és felsővezeték-karbantartási munkálatokat, valamint a vasúti közlekedésre veszélyes bokrok és fák kivágását is elvégezte a MÁV. A megelőző karbantartással csökkentették a meghibásodások kialakulásának esélyét, és ezáltal a már májustól erősödő idegenforgalmi szezon zökkenőmentesebben indulhat a Balatonhoz vonatozók számára.
Az északi part megközelítését a Kék Hullám expressz, a Vízipók sebesvonatok és a Katica InterRégiók teszik gyorsabbá, kényelmesebbé a főváros felől és felé.
Nem csak a főváros irányából bővül a menetrend a magyar tenger felé. A nyugat-dunántúli térség vasúti kapcsolatait
Szombathely és Keszthely között így már két közvetlen vonat közlekedik Lesence és Tanúhegy sebesvonat néven. Emellett Szombathely és az északi part (Badacsony, Balatonfüred) között egy Kék Hullám expresszvonat teremt közvetlen összeköttetést.
A nagy népszerűségnek örvendő Fenyves expresszvonat Pécs és Keszthely között naponta közlekedik már május elsejétől. A Dunától keletre lévő országrészből is el lehet jutni a Balatonhoz, azonban a főszezonig ezt átszállással lehet megtenni. A vakáció ideje alatt közvetlen vonatokat is forgalomba állítunk például Szeged, Kecskemét, Békéscsaba, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, illetve Miskolc és a tó között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.