BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Döbbenetes versenyelőnyben vannak az MI-t használó kkv-k

A magyar kkv-k egyelőre nem használják akkora mértékben a mesterséges intelligenciát, mint EU-s versenytársaik, a trendek azonban kedvezők, és egyértelműen láthatók hatásaik a hazai piacon is. Dr. Kocsis Gergely fintech- és MI-szakértő beszélt a Figyelő Konferenciák powered by VG Kicsik, közepesek, erősek című kkv-konferenciáján.

Ma már szinte mindenre használható a mesterséges intelligencia, a döntéshozatal gyorsításától a repetitív feladatok megoldásán át a csetbotokon keresztüli ügyfélkapcsolatok kezeléség minden területen feltűnik az MI, és ez ezentúl sem lesz másként – mondta Dr. Kocsis Gergely fintech- és MI-szakértő A mesterséges intelligencia hatása a kkv-szektorra című előadásában a Figyelő Konferenciák powered by VG Kicsik, közepesek, erősek című kkv-konferenciáján a budapesti Novotel szállodában. 

Dr. Kocsis Gergely fintech- és MI-szakértő is felszólalt a Figyelő Konferenciák powered by VG Kicsik, közepesek, erősek című kkv-konferenciáján / Fotó: Kallus György

A szakértő egy példán keresztül bemutatta, hogy az MI az élelmiszeriparban már a mezőgazdaságban megjelenik, majd az élelmiszergyártásban, végül pedig a kereskedelemben is feltűnik: fajtanemesítéstől kezdve az alapanyag-osztályozáson át a logisztikai feladatok megoldásáig hasznosítják már a cégek az MI-t. 

A magyar kkv-knak azonban mindössze 3,7 százaléka használja az MI-t, feleannyi, mint az EU-átlag.

Ennek ellenére azt látni, hogy a magyar cégek digitális affinitása fejlődik, lépéseiket ugyanakkor egyelőre az óvatosság vezényli e téren. Ebben nagy segítség lehet számukra a frissen elfogadott EU AI Act, ami keretrendszert szab az MI régiós felhasználásának, ingyenes hozzáférést biztosít a szabályozási tesztkörnyezethez, sőt, még az adatkezelési incidensek megelőzősében is a vállalkozások segítségére lesz.

A hazai kkv-k közül azok, amelyek MI-t használnak, átlagosan 23 százalékkal fejlődnek gyorsabban, mint társaik, ez a trend pedig a marketing területén még erőteljesebbnek tűnik. Aki kimarad, az úgy tűnik, lemarad, ezért az MI felé nyitás minden hazai vállalkozásnak ajánlott. 

Számukra az MI felé közeledést a szakértő egy-egy konkrét példa vagy felhasználási terület kipróbálásán keresztül ajánlja elsősorban, ilyen lehet például a csetbotos ügyfélkapcsolati rendszerek kipróbálása, melyek emberi kapacitásokat szabadítanak fel a vállalat oldaláról, az ügyfelek számára pedig gyors és egyszerű ügyintézést tesznek lehetővé.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.