Ugyan tegnap még jelentősen csökkent mindkét üzemanyagfajta ára a magyar kutakon, a globális piacon már egy nappal korábban elkezdett emelkedni az északi tengeri olajfajta ára.
A Brent hordónkéti ára a legmeghatározóbb tényező a Mol döntéseiben, így
most hosszabb idő után az áremelés lehetősége „van a levegőben”.
A Brent ára 3 nap alatt több mint 3 dollárt emelkedett, a hordónként 59 dollár alatti szintről egészen 62 dollár fölé. Szerda reggel 6270 dollárt kellett fizetni hordójáért. Az is tény persze, hogy április 25-én még csaknem 67 dolláron állt – innen indult a lejtmenet.
Az OPEC+ legnagyobb potyautasa, az elmúlt hónapokban rendszeresen a kvótája felett teljesítő Kazahsztán kedden megerősítette elkötelezettségét az olajkartell mellett. A közép-ázsiai ország túltermelését sokan látták Szaúd-Arábia gyors termelésnövelésének hátterében, mondván, az olajmonarchia szeretné megbüntetni az OPEC+ szabályait megszegő országokat, amelyek közül kiemelkedik Kazahsztán. Az OPEC+ legutóbb a hét végén döntött a termelés vártnál gyorsabb bővítése mellett, ami az áprilisi hasonló döntést követte, és többek között a Goldman Sachs olajárakra vonatkozó előrejelzésének csökkenését is kiváltotta. Kazahsztán az OPEC+ hétvégi gyűlésén azt ígérte, hogy a márciusi napi 1,85 millió hordós termelését júliusra napi 1,5 millió hordóra fogja vissza.
Szerda reggel 356,70 forintot kellett fizetni egy dollárért, azaz viszonylagos nyugalom van a devizapiacon. A forint dollárkeresztje nagyjából egy hete 355,50 és 358 között mozog, azaz a szerda reggeli szint nagyjából a képzeletbeli sáv közepe, így
tehát nem beszélhetünk forinterősödésről, ami esetlegesen „ledolgozná” a Brent árának emelkedését, és az árak változatlan szinten tartására ösztönözné a magyar olajcéget.
Fontos látni, hogy egy esetleges emelés után minden bizonnyal bőven 600 forint alatt maradhat mindkét üzemanyagfajta ára idehaza. Most a benzin átlagára 581 forint körül, míg a gázolaj átlagára 587 forint körül alakul. Tény, hogy a Molt semmi sem kötelezi az árak azonnali változtatására. Általában az autópályák mentén drágább az üzemanyag, és a városokban lehet olcsóbban tankolni, ugyanakkor a kutak árképzése különböző, így az autósok akár 50 forintos különbséget is tapasztalhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.