Csaknem napra pontosan egy évvel ezelőtt közölte lapunk a történelmi hírt: a magyar állam visszavásárolta a ferihegyi repülőteret.
Aki netán akkor tamáskodott, most leeshet az álla attól, amit Nagy Márton gazdasági miniszter posztolt a Facebookon a Budapest Airporttal kapcsolatban.
A szerződést, amellyel közel 20 év után a magyar államhoz került vissza a repülőtér tulajdona, több mint egyéves intenzív tárgyalássorozatot követően, 2024. június 6-án írták alá.
A vásárlás közép-európai rekord volt. A vételár 3,1 milliárd euró volt, akkori árfolyamon átszámolva mintegy 1200 milliárd forint.
A magyar állam 80 százalékos részesedést szerzett, a francia társbefektető, a repülőtereket üzemeltető Vinci pedig 20 százalékot. A vételáron ezzel arányosan osztoztak.
Mindkét befektető hosszú távra gondolkodott, a vételárból egy év elteltével máris visszajött egy hatalmas összeg, és ha a Budapest Airport jól működik, abból a magyar államnak természetesen további nagy bevételei származnak.
Márpedig az osztalék és a volumen alapján is úgy tűnik, hogy jól működik, a forgalom nő és nő.
Habzanak a rekordok a Liszt Ferenc repülőtéren
Az utasforgalom és a cargo terén is rekordot rekordra halmoz a budapesti légikikötő. A ferihegyi repülőtér további növekedésre készül. Cargóban már régiós bajnok a budapesti repülőtér.
Áprilisban 1 663 524 utast regisztráltak, ami 19,5 százalékos növekedés az előző évhez képest. A nyári menetrend a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér eddigi legszélesebb és legváltozatosabb járatkínálatát hozza.
A repülőtér folyamatosan fejlődik. A növekvő utasforgalom kiszolgálása érdekében bővítést tervez, többek között egy új, harmadik terminál építését, amely várhatóan 2032-re készül el. Ezzel a kapacitás 2040-re elérheti a 25 millió utast évente.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.