Önkiszolgáló kasszák terjedése: a Lidl és a SPAR döntött, de az egyik legnagyobb magyarországi bolt még ellenáll
A Spar és a Lidl már bevezette az önkiszolgáló kasszákat üzleteikben, míg az Aldi továbbra is ellenáll ennek a megoldásnak. A Sparnál jelenleg közel 200 üzletben működik önkiszolgáló kassza, a számuk meghaladja a 900 darabot, ahol a forgalom közel 40 százaléka ezeken keresztül bonyolódik – írja a Beol.

Az üzletlánc a portálnak elárulta: a Sparnál az önkiszolgáló kasszák bevezetése nem járt elbocsátásokkal, a hagyományos kasszákat is megtartják, hogy a vásárlók szabadon választhassanak. Idén folytatódnak a telepítések, olyan azonban nincsen tervbe véve náluk, hogy egy üzletben kizárólag önkiszolgáló kasszatípus legyen elérhető.
A Lidl Magyarországon szintén széles körben alkalmazza az önkiszolgáló kasszákat, jelenleg több mint 1300 ilyen kassza működik 214 áruházban, üzletenként átlagosan 6 kassza. A Lidl tapasztalatai szerint a vásárlók több mint 40 százaléka választja ezt a fizetési módot, és a vállalat folyamatosan fejleszti a rendszert, hogy még egyszerűbb és gyorsabb legyen a bevásárlás.
A cég leszögezte, hogy a fogyasztói igényeket lekövetve a vállalat folyamatosan fejleszti a kapcsolódó rendszereket, így ahol jelenleg nem elérhető, ott is elérhetővé tegye a bankkártyás mellett a készpénzes fizetés lehetőségét is. A vállalat szerint az önkiszolgáló kasszák bevezetése nem járt kirúgásokkal.
Ezzel szemben az Aldi nem tervezi az önkiszolgáló kasszák telepítését Magyarországon. Az Aldi filozófiája szerint a gyorsan és hatékonyan dolgozó kasszák növelik az ügyfélélményt, és a vállalat a hagyományos kasszák mellett tart ki. Ugyanakkor figyelemmel kísérik a technológiai fejlesztéseket, és nem zárják ki a jövőbeni innovációkat sem.
Megjött az első Auchan Go, itthon is elterjedhetnek az okosboltok
Pilot jelleggel megnyitotta első személyzet nélküli üzletét Magyarországon az Auchan. Az ötlet azonban korántsem új, a tengerentúlon és Európában is többfelé elterjedtek az érintésmentes üzletek, amelyeket a mesterséges intelligenciára, kamerákra, szenzorokra és okostelefonos alkalmazásokra építve alakítanak ki annak érdekében, hogy a vásárlás gyorsan és emberi közreműködés nélkül történjen.


