A Spar és a Lidl már bevezette az önkiszolgáló kasszákat üzleteikben, míg az Aldi továbbra is ellenáll ennek a megoldásnak. A Sparnál jelenleg közel 200 üzletben működik önkiszolgáló kassza, a számuk meghaladja a 900 darabot, ahol a forgalom közel 40 százaléka ezeken keresztül bonyolódik – írja a Beol.
Az üzletlánc a portálnak elárulta: a Sparnál az önkiszolgáló kasszák bevezetése nem járt elbocsátásokkal, a hagyományos kasszákat is megtartják, hogy a vásárlók szabadon választhassanak. Idén folytatódnak a telepítések, olyan azonban nincsen tervbe véve náluk, hogy egy üzletben kizárólag önkiszolgáló kasszatípus legyen elérhető.
A Lidl Magyarországon szintén széles körben alkalmazza az önkiszolgáló kasszákat, jelenleg több mint 1300 ilyen kassza működik 214 áruházban, üzletenként átlagosan 6 kassza. A Lidl tapasztalatai szerint a vásárlók több mint 40 százaléka választja ezt a fizetési módot, és a vállalat folyamatosan fejleszti a rendszert, hogy még egyszerűbb és gyorsabb legyen a bevásárlás.
A cég leszögezte, hogy a fogyasztói igényeket lekövetve a vállalat folyamatosan fejleszti a kapcsolódó rendszereket, így ahol jelenleg nem elérhető, ott is elérhetővé tegye a bankkártyás mellett a készpénzes fizetés lehetőségét is. A vállalat szerint az önkiszolgáló kasszák bevezetése nem járt kirúgásokkal.
Ezzel szemben az Aldi nem tervezi az önkiszolgáló kasszák telepítését Magyarországon. Az Aldi filozófiája szerint a gyorsan és hatékonyan dolgozó kasszák növelik az ügyfélélményt, és a vállalat a hagyományos kasszák mellett tart ki. Ugyanakkor figyelemmel kísérik a technológiai fejlesztéseket, és nem zárják ki a jövőbeni innovációkat sem.
Megjött az első Auchan Go, itthon is elterjedhetnek az okosboltok
Pilot jelleggel megnyitotta első személyzet nélküli üzletét Magyarországon az Auchan. Az ötlet azonban korántsem új, a tengerentúlon és Európában is többfelé elterjedtek az érintésmentes üzletek, amelyeket a mesterséges intelligenciára, kamerákra, szenzorokra és okostelefonos alkalmazásokra építve alakítanak ki annak érdekében, hogy a vásárlás gyorsan és emberi közreműködés nélkül történjen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.