BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A The Last of Us második évada fellendítette a PlayStation iránti érdeklődést – de a Sony is előállt egy meglepetéssel

A The Last of Us második évada nemcsak a képernyőn aratott sikert – az Árukereső.hu adatai szerint a premier és az évadzáró után is látványosan nőtt a PlayStation konzolok iránti érdeklődés. A médiumok közti átjárás itt is jól működik: a The Last of Us sorozat újra eladja a játékokat, a Sony pedig a Nintendo Switch 2 debütálása előtt célzott akciókkal lendítette fel a keresletet. Az árháború már elkezdődött – és a gamerek csak nyerhetnek vele.

Véget ért a Maxon a The Last of Us második évada, ezt pedig még a konzoleladások is megérzik, ugyanis érzékelhetően megugrott az Árukereső.hun a PlayStation iránti érdeklődés mind az évadnyitó, mind az évadzáró premierje után. Az eredetileg PlayStation-exkluzív, majd PC-re is kiadott The Last of Us és folytatása, a The Last of Us Part II mind sikeres és elismert videojátékok, bár a második rész rendesen megosztotta a játékosokat és a kritikusokat is, ahogy a sorozat második évada is. Az HBO sorozatadaptációjának 2023-as első évada előbbi történetét, míg a nemrég lezárult második évad utóbbi felét dolgozza fel, és már készül egy harmadik évad is.

A The Last of Us második évada fellendítette a PlayStation iránti érdeklődést – de a Sony is előállt egy meglepetéssel
A The Last of Us második évada fellendítette a PlayStation iránti érdeklődést – de a Sony is előállt egy meglepetéssel / Fotó: Miguel Lagoa

A médiumok közti átjárás eredménye volt, hogy nemzetközi szinten is közel 40 százalékkal ugrottak meg az első rész eladásai az első évad premierje után, amelynek fináléját már egy 75 százalékos növekedés követte. Nem meglepő tehát, hogy a második évad is hatással lehet a videojátékok iránt érdeklődőkre, akik a történetet interaktív formában befejezhetik, így nem kell várniuk a harmadik évadra. Az Árukereső.hu belső adatai alapján

a második évad nyitánya után 12 százalékkal, majd az évadzáró után 8 százalékkal nőtt meg a videojáték-konzolok iránti érdeklődés.

Ez a fajta érdeklődés persze a gaming kultúrának is jót tesz, ugyanis így újabb alkotásokat fedezhetnek fel az érdeklődők. Ahogy a Minecraft esetében, itt is egyértelmű, hogy működik a szellemi tulajdon ilyenfajta kihasználása, potenciális rajongókat vonzva mind a játékok, mind a sorozatok világába. Az Árukereső.hu szerepe pedig fontos ebben, ugyanis az impulzusvásárlás előtt érdemes megnézni a lehetőségeket, hogy a legjobb áron csapjunk le a termékekre.

A Sony is beszállt a játszmába: odapörkölt a Switch 2 megjelenésének

A Nintendo új kézikonzolja, a Switch 2 június 5-ei megjelenése előtt a PlayStation 5 konzolcsalád minden korábbinál nagyobb kedvezményt kapott – ez is közrejátszhatott a keresések megugrásában. A promóció célja nem is lehetne egyértelműbb: megelőzni a vásárlói érdeklődés átáramlását a Nintendo új generációs hibrid konzolja felé. 

A legnagyobb meglepetést a PlayStation 5 Pro leárazása okozta, ugyanis a csúcskategóriás konzol eddig hivatalosan még soha nem kapott kedvezményt. A Sony nem feledkezett meg a „belépő szintű” gamerekről sem: a PS5 standard változata most Call of Duty: Black Ops 6-tal csomagban mindössze 449,99 dollárért elérhető – vagyis éppen 50 dollárral kevesebbe kerül, mint a Switch 2 várható ára. 

A Sony húzása nemcsak promóciós kampány, hanem stratégiai üzenet is: a Nintendo új konzolja előtt egy héttel masszív árengedményeket kínálni nem más, mint pszichológiai hadviselés a játékosok pénztárcájáért.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.