Megállapodást kötött a kínai BYD az osztrák Voestalpine-nel arról, hogy ők szállítják majd az acélt a BYD új autógyárához. A bejelentés újabb fontos mérföldkőt az elektromosautó-gyár első európai üzemének életében – írja a Délmagyar. A részleteket – például a szállítási volumeneket vagy az együttműködés hosszát – egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de a bejelentés alapján hosszú távú stratégiai partnerségről van szó.
Az acél alapvető és nélkülözhetetlen nyersanyag az autógyártásban.
Az autók alvázának, karosszériájának, ajtóinak, motorháztetejének, csomagtartófedelének jelentős része acélból készül.
Ehhez jellemzően nagy szilárdságú acélt használnak, amely könnyű, de mégis ellenálló, így javítja a jármű biztonságát, miközben csökkenti a tömeget. Az acél a gyűrődési zónákban, merevítőkben, oszlopokban, oldalajtók merevítésében is fontos szerepet kap.
Ezek az elemek baleset esetén elnyelik az ütközési energiát, így védik az utasokat. A jármű futóművének, keretszerkezetének, lengőkarjainak, stabilizátorainak szintén kulcsfontosságú alapanyaga az acél, illetve bár az alumínium és más könnyűfémek terjednek, sok motoralkatrész, váltóelem, tengely, féktárcsa továbbra is acélból készül.
A csütörtöki események, azaz a debreceni kínai akkumulátorgyár továbbépítésnek leállításáról szóló fals hírek elvonták a figyelmet arról, hogy Magyarországon nem fejlesztések stopja történik, éppen ellenkezőleg. Új nagyberuházást jelentenek be. Ez nem pletyka, hanem megerősített információ, ugyanis maga Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója, egyben kormánybiztos tette közzé egy nyilvános Facebook-bejegyzésében.
Joó István meglehetősen éles hangvételben írt. A magyar sajtó egy részét kritizálta, mert az szerinte „nap mint nap azon dolgozik, hogy elbizonytalanítsák a külföldi befektetőket a magyar üzleti környezettel szemben”.
Az ÁSZ április óta nyilvánosan elérhető elemzése, amely a cikkek szerint lesújtó véleményt fogalmaz meg a befektetésösztönzési rendszerrel kapcsolatban, a másik pedig, hogy a CATL-gyár második üteméből valószínűleg semmi sem lesz Debrecenben.
Az utóbbiról a HIPA vezérigazgatója tömören fogalmazott: mindezt úgy állítják, hogy ilyet senki sem mondott. A pontos cáfolatról a Világgazdaság is írt. A kínai akkumulátorgyártó ugyanis csütörtök délután közleményben reagált a sajtóhírre. Ebben leszögezték, hogy valótlanok azok a híresztelések, amelyek szerint a CATL felfüggeszti a második debreceni gyáregysége beruházását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.