BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lamborghini vagy Ferrari – mutatjuk, melyik ikonikus márkát választja több magyar

Nem meglepő, hogy a két ikonikus szupersportautó-gyártó, a Lamborghini és a Ferrari hazánkban is stabil piaccal rendelkezik, különösen úgy, hogy mindkét márka hivatalos kereskedelmi és szervizháttérrel is jelen van Magyarországon. A használtautó-piac azonban igazi különlegességeket is kínál: azokat a klasszikus vagy már nem gyártott modelleket, amelyek nemcsak hétköznapi használatra, de akár gyűjtői befektetésként is relevánsak. Mutatjuk, melyek a magyarok kedvencei.

1963-ban két olasz járműgyártó nézeteltérése mindörökre megváltoztatta az autózás történetét. A kis Pieve di Cento településen Ferruccio Lamborghini jó hírű traktorgyártóként szerzett magának nevet. Eközben a közeli Maranellóban a Ferrari márka már elismert szerepet töltött be a motorsportban, és egyre inkább a versenypályán kívül is megjelent közúti autóival. De minden megváltozott, amikor Ferruccio Lamborgini átvette a Ferrari 250GT-jét, egy autót, amelyről nem sokkal később kiderült, hogy törékeny a kuplungja. Ezért Ferruccio Maranellóba hajtott, hogy jelezze a hibát Enzo Ferrarinak. A Ferrari atyja azonban cseppet sem fogadta jól a kritikát, sőt elzavarta a traktorgyártót. A dühös Ferruccio Lamborghini ekkor hazahajtott, és eldöntötte, hogy ő is sportkocsikat fog gyártani, olyanokat, amelyek nemcsak versenyezni fognak Enzo Ferrari autóival, hanem túl is szárnyalják azokat. Így kezdődött az azóta is tartó rivalizálás a két márka között, és persze az autórajongók körében, amelyből a Használtautó.hu legfrissebb, 2025 első félévét összegző adatai alapján ezúttal a Lamborghini-modellek kerültek ki győztesen.

Az érdeklődők száma alapján a Lamborghini vezet, viszont a Ferrari összességében több modellel van jelen a top 10-ben.
Az érdeklődők száma alapján a Lamborghini vezet, viszont a Ferrari összességében több modellel van jelen a top 10-ben.

Kevés ikonikusabb autómárka létezik, mint a Ferrari és a Lamborghini

A portál keresési statisztikái alapján összeállított 10-es lista élére a Lamborghini URUS került, ami részben a SUV-szegmens térnyerésének is betudható. Az URUS iránti keresések mögött ráadásul egy viszonylag fiatal kínálat áll: az autók átlagéletkora alig 2,7 év, míg az átlagos hirdetési ár 119 millió forint fölött van. A második helyen szintén egy Lamborghini-modell, a Huracán szerepel, 95 milliós átlagárral és 3,3 éves átlagéletkorral.

Az érdeklődők száma alapján tehát a Lamborghini vezet, viszont a Ferrari összességében több modellel van jelen a top 10-ben.

Érdekesség, hogy a lista két legfiatalabb modellje – a Ferrari 296 GTS és a 296 GTB – különösen magas áron, 127–153 millió forint között mozog, ami mutatja, hogy a vadonatúj szupersportautókra is mutatkozik kereslet.

További részletek az Origo oldalán olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.