BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üvegvisszaváltás: ilyen még nem történt a Mohunál – teljesen bepörögtek a magyarok

15 milliós napi rekord született a visszaváltásban. A Mohu adatai alapján csak júniusban 300 millió italcsomagolást vitt vissza a lakosság.

Elérte a 15 milliót az automatáknál visszaváltott műanyag palackok, fémdobozok és üvegek száma a pünkösdi hosszú hétvége utáni kedden, ez csaknem 30 százalékkal több, mint az eddigi rekord – számolt be róla a Mohu kedden. A közlemény szerint csak júniusban 300 millió italcsomagolást váltottak vissza az üzletekben a Mohu-automatáknál.

repont_visszavaltas_hb (3 of 4) üvegvisszaváltás
MoHu újrahasznosítás Mohu rekord
Mohu: 15 milliós napi rekord született a visszaváltásban / Fotó: Hagymási Bence

A vállalat adatai szerint a legnépszerűbb visszaváltási mód változatlanul a boltban levásárolható utalvány, több mint 80 százalékban ezt kérik a vásárlók. Ez akár több mint 100 milliárd forintos pluszforgalmat is jelenthetett az üzleteknek.

A boltok feladata az automaták és környezetük takarítása, tisztítása, ürítése, működtetése, ezért minden palack után kezelési díjat kapnak. Eddig több mint 18 milliárd forintot kaptak az üzletek kezelési díjként a Mohu-tól. A cég közleménye szerint csak júniusban a nagyobb boltok több mint 2 milliárd forintot kerestek a kezelési díjjal.

Felzárkózna Európa élmezőnyéhez a Mohu

Kiemelték, hogy az automatizált visszaváltási rendszert az Európai Unió egyre több országában vezetik be azzal a céllal, hogy az italcsomagolások anyagát újrahasznosítsák. A Mohu visszaváltási rendszerében idén már minden hónapban átlagosan 80 százalék körüli a visszaváltás, Magyarország hamarosan eléri az EU által is támogatott 90 százalékos célt.

Hozzátették, hogy becslések szerint a korábbi tapossa laposra rendszerben a visszaváltási arány 30 százalék körül volt, és ezeknek az italcsomagolásoknak csak 30-40 százaléka volt újrahasznosítható. Az új visszaváltási rendszerben az automatákba dobott palackok, dobozok és üvegek újrahasznosítási aránya 99,95 százalékos.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.