A napszemüveg eredetileg praktikus célokat szolgált: védte a szemet a napfény vakító erejétől. Azonban mára a funkció mellé komoly divatipari és presztízsérték társult. Az Origo cikkéből kiderült, hogy a világ legdrágább napszemüvegei nem elsősorban optikai minőségükkel, hanem ritka anyagaikkal, márkájuk presztízsével és a hozzájuk kapcsolt életstílussal emelkednek ki a tömegből.
A piacon jelen lévő legdrágább darabok ára elérheti, sőt meghaladhatja a 10 millió forintot is.
A Chopard svájci ékszermárka például 2012-ben dobott piacra egy exkluzív napszemüveget, amelyet 24 karátos aranyból készítettek, keretébe pedig gyémántokat foglaltak – az ára meghaladta a 400 ezer dollárt (akkori árfolyamon közel 136 millió forintot). Nemcsak divatkiegészítőként, hanem ékszerként is megállta a helyét.
A világ legdrágább órájának áráért űrturisták is lehetnénk – itt a lista
Befektetésnek és divatkelléknek is kiválók a luxusórák, de vannak, amelyiknél már azt sem lehet látni, hová nőhet még az az árcetli. A legdrágább óra nem Rolex, de még csak nem is egy Patek.
A Dolce & Gabbana is belépett a luxuskategóriába: DG2027B modelljüket 18 karátos arannyal vonták be, és kizárólag limitált példányszámban gyártották. Az ilyen darabokat gyakran műgyűjtők vagy hírességek vásárolják meg, és sokszor évek múlva is magas áron kelnek el másodlagos piacokon.
A teljes cikket ide kattintva olvashatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.