BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tejpiaci óriás romániai cégét veszi meg a Bonafarm

A Bonafarm csoport megállapodást írt alá a Royal FrieslandCampinával annak romániai cégének megvásárlásáról – közölte a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó cégcsoport. Az akvizíció a regionális terjeszkedés kulcseleme.

Megállapodást írt alá a Bonafarm csoport a globális érdekeltségekkel rendelkező holland multinacionális tejipari cég, a Royal FrieslandCampina romániai leányvállalatának, a Friesland Romania S.A.-nak a megvásárlásáról. Az akvizíció fontos lépést jelent a Bonafarm csoport regionális terjeszkedési és növekedési stratégiájának megvalósításában és új lehetőségeket nyit a vállalatcsoport számára a közép- és kelet-európai tejpiacon – áll a cégcsoport közleményében.

Cow in stable in timis province, romania, regionális terjeszkedés
A regionális terjeszkedés eredményeként romániai tehenek is tejelnek a Bonafarmnak / Fotó: BSIP via AFP

A Friesland Romania S.A. a román tejtermékpiac egyik legismertebb és legnagyobb hagyományokkal rendelkező szereplője. A cég márkája a Napolact, amely több szegmensben piacvezetőnek számít Romániában és évtizedek óta a román fogyasztók egyik kedvence. A társaság székhelye Bukarestben található és két modern gyártó üzemmel rendelkezik Kolozsváron, illetve Marosvásárhelyen, ahol összesen több mint 400 ember dolgozik. (Magyarországon a FrieslandCampina a Pöttyös Túró Rudi gyártója.)

Dustin Woodward, a FrieslandCampina Europe elnöke szerint a FrieslandCampina Romania gazdag múlttal és erős piaci pozícióval rendelkezik a helyi piacon, a Napolact pedig Románia egyik legkedveltebb márkája. „A vállalatot tapasztalt vezetői csapat irányítja, és kivételes tehetségekkel rendelkező szervezet támogatja, ezért a cég értékesítéséről szóló döntés nem volt könnyű számunkra” – mondta Woodward, hozzátéve, hogy ez a lépés lehetővé teszi, hogy jobban összehangolják európai jelenlétüket és portfóliójukat a FrieslandCampina tagjai által termelt tej értékének maximalizálását célzó stratégiájukkal. A Napolact márka számára pedig jó lehetőség, hogy a Bonafarm erősebb regionális jelenléttel bír.

„Mivel a tejfeldolgozás a Bonafarm csoport egyik stratégiai üzletága, így kiváló alkalmat látunk arra, hogy a FrieslandCampina Romania munkatársainak piacismereteire és szakmai felkészültségére alapozva, építhessük tovább a vállalat és a Napolact márka jövőjét” – mondta Csányi Attila, a Bonafarm csoport vezérigazgatója. Szavaiból az is kiderült, hogy a gyártó üzemeket megtartják, és számítanak a romániai cég dolgozóinak együttműködésére. Bejelentette, hogy a szükséges hatósági engedélyek megszerzése esetén

  • az üzemek fejlesztését tervezik,
  • fenntartják az eddigi kölcsönösen előnyös együttműködéseket a kereskedelmi és beszállító partnerekkel, valamint
  • hozzá kívánnak járulni a román tejipar fejlődéséhez.

A tranzakció lezárása a szükséges versenyjogi és hatósági jóváhagyások után történhet meg, várhatóan az év végéig.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.