BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tejpiaci óriás romániai cégét veszi meg a Bonafarm

A Bonafarm csoport megállapodást írt alá a Royal FrieslandCampinával annak romániai cégének megvásárlásáról – közölte a Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó cégcsoport. Az akvizíció a regionális terjeszkedés kulcseleme.

Megállapodást írt alá a Bonafarm csoport a globális érdekeltségekkel rendelkező holland multinacionális tejipari cég, a Royal FrieslandCampina romániai leányvállalatának, a Friesland Romania S.A.-nak a megvásárlásáról. Az akvizíció fontos lépést jelent a Bonafarm csoport regionális terjeszkedési és növekedési stratégiájának megvalósításában és új lehetőségeket nyit a vállalatcsoport számára a közép- és kelet-európai tejpiacon – áll a cégcsoport közleményében.

Cow in stable in timis province, romania, regionális terjeszkedés
A regionális terjeszkedés eredményeként romániai tehenek is tejelnek a Bonafarmnak / Fotó: BSIP via AFP

A Friesland Romania S.A. a román tejtermékpiac egyik legismertebb és legnagyobb hagyományokkal rendelkező szereplője. A cég márkája a Napolact, amely több szegmensben piacvezetőnek számít Romániában és évtizedek óta a román fogyasztók egyik kedvence. A társaság székhelye Bukarestben található és két modern gyártó üzemmel rendelkezik Kolozsváron, illetve Marosvásárhelyen, ahol összesen több mint 400 ember dolgozik. (Magyarországon a FrieslandCampina a Pöttyös Túró Rudi gyártója.)

Dustin Woodward, a FrieslandCampina Europe elnöke szerint a FrieslandCampina Romania gazdag múlttal és erős piaci pozícióval rendelkezik a helyi piacon, a Napolact pedig Románia egyik legkedveltebb márkája. „A vállalatot tapasztalt vezetői csapat irányítja, és kivételes tehetségekkel rendelkező szervezet támogatja, ezért a cég értékesítéséről szóló döntés nem volt könnyű számunkra” – mondta Woodward, hozzátéve, hogy ez a lépés lehetővé teszi, hogy jobban összehangolják európai jelenlétüket és portfóliójukat a FrieslandCampina tagjai által termelt tej értékének maximalizálását célzó stratégiájukkal. A Napolact márka számára pedig jó lehetőség, hogy a Bonafarm erősebb regionális jelenléttel bír.

„Mivel a tejfeldolgozás a Bonafarm csoport egyik stratégiai üzletága, így kiváló alkalmat látunk arra, hogy a FrieslandCampina Romania munkatársainak piacismereteire és szakmai felkészültségére alapozva, építhessük tovább a vállalat és a Napolact márka jövőjét” – mondta Csányi Attila, a Bonafarm csoport vezérigazgatója. Szavaiból az is kiderült, hogy a gyártó üzemeket megtartják, és számítanak a romániai cég dolgozóinak együttműködésére. Bejelentette, hogy a szükséges hatósági engedélyek megszerzése esetén

  • az üzemek fejlesztését tervezik,
  • fenntartják az eddigi kölcsönösen előnyös együttműködéseket a kereskedelmi és beszállító partnerekkel, valamint
  • hozzá kívánnak járulni a román tejipar fejlődéséhez.

A tranzakció lezárása a szükséges versenyjogi és hatósági jóváhagyások után történhet meg, várhatóan az év végéig.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.