Július közepéig több mint 500 millió italcsomagolást váltottak vissza a Lidl üzleteiben található REpontokban az áruház csütörtöki közleménye szerint, hozzátéve, hogy ez a 2024 óta visszaváltott palackok közel ötödét teszik ki.
Az idei július közepéig visszavitt több mint 500 millió csomagolás mellett érdemes megjegyezni, hogy tavaly novemberben ez a szám még csak 150 millió volt. Tehát decembertől július közepéig több mint kétszer annyi csomagolás vittek vissza a Lidl üzleteibe a vásárlók, mint a rendszer bevezetésének első 11 hónapjában.
Az adatokból az is kiderül, hogy a visszaváltott mennyiség 52 százaléka PET-palack, 41 százaléka alumínium doboz, 7 százaléka pedig üveg volt.
Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője elmondta, hogy felelős, piacvezető vállalatként a Lidl kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelemre, ezért tevékenységükkel példát is szeretnének mutatni, ami érvényes az italcsomagolások visszagyűjtésére is. Felidézte, hogy az áruházlánc elsők között építette ki a rendszert országos bolthálózatában. A vásárlók pedig eddig összesen 26 millió kilogramm alumínium italosdobozt, üveget és műanyagpalackot vittek vissza a cég boltjaiba.
Mivel a Mohu adatai szerint a visszaváltott csomagolások száma már átlépte a 2,5 milliárd darabot a visszaváltott italcsomagolások száma, ez azt jelenti, hogy a Lidlben váltották vissza az összes palack mintegy 20 százalékát. A közlemény szerint ebben a cég által a folyamat gördülékenyebbé tétele érdekében végrehajtott milliárdos beruházása is szerepet játszott. Mint írják, az üzletekbe a lehető legnagyobb visszaváltó automatákat telepítették, és minden áruházba legalább egy ilyen került, de van olyan üzlet is, ahol három automata is található. A cég azonban további lépéseket is tervez a visszaváltási rendszer hatékonyságának növelése érdekében.
A Lidlnél jelent meg az ország első – és ez idáig egyetlen – új típusú, zsákos beöntést lehetővé tevő visszaváltó automatája is, ami egyszerre akár 100 darab műanyag és alumínium csomagolás visszaváltására is alkalmas, jelentősen felgyorsítva a folyamatot. A pilisvörösvári Lidl üzletben található három gép egyike ilyen nagyüzemű, és a vásárlók nagyobb része ezt választja a kényelem miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.