Furcsa levonások a nagy magyarországi banknál: van rá magyarázat, megszólalt a pénzintézet – ezeket az ügyfeleket érinti
Válaszolt lapunknak és részletesen megmagyarázta a K&H Bank, hogy miért következtek be az elmúlt napokban furcsának tűnő banki levonások több eseten is az ügyfelek számláján.

Ahogy arról beszámoltunk, a múlt héten több bank ügyfelei is panaszkodtak különböző levonásokra. Ezek egy részét külső okokra lehetett visszavezetni, de a K&H kapcsán másról volt szó.
Olvasónk arra lett figyelmes, hogy a napokban a K&H Bank kétszer is levont tőle sms-szolgáltatási díjakat, méghozzá „Terhelés Helyesbítés” megjelöléssel, bár úgy tudta, hogy a pénzintézet korábban ideiglenesen nem szedte be ezeket. Most azonban úgy tűnik, hogy egyes hónapokra utólagosan számolták fel a költséget.
A lapunkhoz eljutott példában két, egymáshoz közeli időpontban is megterhelte a K&H a bankszámlát a nap folyamán:
- először 11:24-kor vontak le tőle 4785 forintot,
- majd 13:45-kor újabb 5170 forintot „Terhelés Helyesbítés” szöveggel.
„Meglepett a két tétel, hiszen egyáltalán nem értettem, hogyan merültek fel egyszerre” – mondta a bank ügyfele. Már akkor volt azonban nyoma a közösségi médiában annak, hogy nem teljesen váratlan fejlemény következett be.
Egyes kommentek szerint ugyanis a K&H korábban e-mailben jelezte, hogy februártól májusig nem terhelik az sms-értesítések díját, júliustól szeptemberig viszont havonta egy-egy elmaradt díjat utólag levonnak. A hirtelen duplázódó tétel, valamint a szokatlan „helyesbítés” megjelölés azonban sokak számára nem volt egyértelmű, az erről szóló tájékoztatás pedig látszólag sokakat elkerült.
Banki levonások: furcsa, de van magyarázat a K&H-nál
Most már rendelkezésre áll a hivatalos válasz. A K&H Bank a napokban azt közölte a Világgazdasággal, hogy technikai okok miatt 2025. február és május között nem terhelte az igénybe vett Mobilinfo szolgáltatás díjakat ügyfeleire.
Az elmaradt díjakat a következő hónapokban, ütemezetten vonja le a bank.
Az első összevont terhelés 2025. június végén történt, ezt követően szeptember végéig havonta kerül sor a további díjak utólagos terhelésére. „Külön ügyfélértesítést júniusban küldött a pénzintézet. Az esetleges kellemetlenségekért elnézést kérünk, és köszönjük ügyfeleink megértését” – írta a pénzintézet.
Csakhogy felmerült két további kérdés is, miután a K&H-s olvasóinktól azt az információt kaptuk, hogy nem találják a vonatkozó értesítés nyomát.
- Milyen formában tájékoztatták a K&H ügyfeleit, illetve ez mindenkit érintett-e, vagy csak bizonyos ügyfeleket?
- Valamit kell-e számítani a jövőben hasonló eseményekre, vagy ezzel ez a körülmény rendeződött?
A bank azt válaszolta, hogy tájékoztatta azokat az ügyfeleket, akiknél a Mobilinfo szolgáltatás utólagos díjterhelése meghaladta az 1000 forintot. Vagyis akiknél ez nem állt fenn, ők nem kaptak értesítést a K&H-tól.
Az is kiderült, hogy a jövőben nem tervez ilyet a pénzintézet. „A díjterhelés technikai okok miatt maradt el, melyet most pótoltuk” – zárta nyilatkozatát.
Jogosulatlan levonások: az MNB felszólította a bankokat, hogy haladéktalanul kártalanítsák az ügyfeleket
Azonnal rendezni kell az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelések ügyét. A Magyar Nemzeti Bank felszólította a pénzintézeteket, és leszögezte, hogy a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató a felelős a visszatérítésért a kártyaalapú fizetési műveletek esetében is.