BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Máris megérkeztek Magyarországra a MÁV új dán mozdonyai: senki se számított ilyen gyorsaságra – fotó

A Svédországban TMe sorozatú, hattengelyes gépeket korábban a dán nemzeti vasút, a DSB használta, majd a Nordic Refinance lízingcég vette át. A Henschel dízelmozdonyok Magyarországra vasárnap reggel érkeztek meg.

Augusztus 17-én reggel 9 órakor három bérelt Henschel TME dízelmozdony érkezett Magyarországra. A 1513, 1518 és 1523 pályaszámú járművek kevesebb mint egy hét alatt érték el céljukat: a svédországi Ystad kikötőjéből indulnak útnak, átszelték Kelet-Közép-Európát északi irányból dél fele, majd Szobnál léptek hazai pályákra – írja az uuuu.

vonat, vasút, máv, mozdony, flirt, sínek, sín
Fotó: csikiphoto / shutterstock (Képünk illusztráció)

A bérmozdonyok száma így elérte a tizenegyet Magyarországon, ebből öt rendelkezik az előírt vonatbefolyásoló rendszerekkel és engedélyekkel. A dán gyártmányú mozdonyokat Párkányból a Vasúttörténeti Parkig a MÁV Rail Tours 203-as Púposa mozdonya szállította.

A Svédországban TMe sorozatú, hattengelyes gépeket korábban a dán nemzeti vasút, a DSB használta, majd a Nordic Refinance lízingcég vette át, akikkel a MÁV csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours Kft. kötött bérleti szerződést. A mozdonyokat a MÁV Személyszállítási Zrt. (a korábbi MÁV-Start) a MÁV Rail Toursszal kötött, hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.

A MÁV a német Thyssen–Henschel által 1981 és 1985 között gyártott, nagyteljesítményű (3300 lóerős, 175 kilométer per órás sebességre képes) dízelmozdonyok közül tizenötöt bérelne a svéd lízingcégtől. A Nordic Refinance lízingcégtől használtan beszerzett, dán eredetű dízelmozdonyok első példánya április 17-én állt szolgálatba. 

A mozdony több MÁV-járat kocsijait is húzza Tapolca és Balatonfüred között.

Döntött Európa egyik leggazdagabb országa, Magyarországról vesz új vonatokat: a vidéki nagyvárosban gyártják le a világhírű Stadler Flirt Akku kocsijait
A Szolnoki Stadler üzem gyártja az újonnan rendelt akkumulátoros FLIRT vonatok kocsiszekrényeit, amelyek 2029-ben kezdik meg szolgálatukat a dán vasúthálózaton. A Stadler Flirt Akku a villamosított vonalakon tölti az akkumulátorát és a villamosítás nélküli szakaszokon kizárólag akkumulátorról közlekedik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.