Von der Leyenék elképzelése szerint valamennyi tagállamban évente kellene műszaki vizsgán (és emissziós ellenőrzésen) átesnie a tíz évnél idősebb autóknak – írja a Magyar Nemzet.
Ezzel ugyan a biztonság és a levegőminőség javítása lenne a cél, ám így Szlovákiában egy széles és szerény jövedelmű réteg mobilitása válna jóval költségesebbé. Nemcsak az lenne a gond, hogy az eddigieknél gyakrabban kéne felkészíteni és vizsgára vinni a járműveket, hanem az állomásokra beszerzendő drága károsanyag-kibocsátási mérőeszközök és más technikai okok miatt
maga a vizsgáztatás is jelentősen drágulna, a mostani 85 euró után akár 170 eurós árat lehet valószínűsíteni északi szomszédunknál.
Mindez óriási kiadást jelentene a kevésbé jómódúaknak, akiknek elérhetetlen a tíz évnél fiatalabb kocsi.
Magyarországon, ahol az autóállomány átlagéletkora 16 év felett jár, szintén óriási gondokat okozna az uniós elképzelés,
nem véletlenül tiltakozott ellene a kormány már júniusban. Mint Farkas Károly, a Magyar Autóklub Közép-Dunántúl Regionális Szervezetének elnöke a Kemma.hu megkeresésére nyilatkozta, a tervezet nem egy szakmai döntés, és a mai vizsgaciklus megfelelő – inkább a közúti ellenőrzéseket kell fokozni. Amúgy a mai uniós szabályozás szerint az újonnan forgalomba helyezett autók első műszaki vizsgája legfeljebb négy év után esedékes, utána pedig maximum kétévente kell szemlére járulni: ezt a keretet a magyar jogrend teljesen ki is használja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.