A szakértői összesen 16 új autómodellt teszteltek, értékelve minden szempontot a passzív biztonságtól – azaz attól, hogy az autó milyen jól védi az utasokat és a többi közlekedőt – a legújabb vezetőasszisztens rendszerek képességéig. A modellek többsége megkapta a maximális ötcsillagos összetett minősítést, többek között a BYD Dolphin Surf is, amely a szegedi BYD autógyárban készül – közölte az Euro NCAP.
Hogy ne maradjon le, a kínai NIO csoport másik új autómárkája, a FireFly is piacra dobta első elektromos autóját, a firefly-t, amely lenyűgöző ötcsillagos Euro NCAP teljesítményével felvillanyozta a kis elektromos járművek szektorát, ahol a legújabb szupermini modellekkel, köztük a Mini Cooper E-vel és a Renault 5-tel versenyez. Különösen figyelemre méltó, hogy a tesztek során a Firefly 96 százalékos felnőtt védelmi értékelést ért el – ez a legmagasabb érték az Euro NCAP által 2024 eleje óta értékelt személygépkocsik közül.
Az eredmény is mutatja, hogy a legnagyobb autók nem feltétlenül a legbiztonságosabbak; a robusztus kutatás-fejlesztés, az innovatív mérnöki munka és a biztonság iránti elkötelezettség révén az új, megfizethető elektromos autók gyártói képesek ötcsillagos értékelést elérni.
A kisebb, megfizethetőbb elektromos autók számának növekedésével és a népszerű modellek ötcsillagos minősítésének elérésével a fogyasztók olyan kiváló autók előnyeit élvezhetik, amelyek nem tesznek engedményeket a biztonság terén.
Bemutatták az első elektromos modellt, amelyet Szegeden fog gyártani a BYD: olyan olcsó lesz, hogy most igazán bajba kerül az európai autóipar
Az öt kínai autógyártó mindegyike versenyképes biztonsági szintet nyújtott, amely nagyjából megegyezett az elektromos jármű szektorban működő európai és koreai versenytársaikéval. Az AION V SUV, az EXLANTIX ES családi szedán, az IM IM6 crossover és a BYD DOLPHIN SURF családi ferdehátú tovább erősítette azt a benyomást, hogy Kína gyorsan növekvő autóipara képes olyan autókat gyártani,
amelyek biztonsági szintje globálisan is versenyképes.
Az ötcsillagos minősítés ellenére azonban mind a Lynk & Co 08 elektromos SUV, mind a Volkswagen ID.Buzz, a VW 1950-es évekbeli Type 2 kempingautójának elektromos újraértelmezése, alig nem vesztette el ötödik csillagát a gyalogosok medencecsontjának védelme terén elért gyenge eredmények miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.