A BYD ügyvezető alelnöke szeptember 8-án a Müncheni Autószalonon jelentette be, hogy a Dolphin Surf lesz az első olyan modelljük, amit Európában gyártanak majd. Ez különösen fontos a vállalat számára, mivel így megkerülhetik az Európai Unió azon vámjait, amelyek kifejezetten a Kínából érkező elektromos autókat sújtják. A BYD esetében ez a vámtarifa jelenleg 27 százalék, de ha megkezdik a gyártást a vállalat hamarosan elkészülő szegedi gyárában, akkor ez már nem vonatkozik majd rájuk.
A Totalcar cikke szerint ez a vevőknek is előnyös lesz, ugyanis így olcsóbban tudják majd megvásárolni a BYD járműveit. És nemcsak emiatt lesz kedvezőbb a Dolphin Surf vásárlása, helyben gyártva ugyanis a logisztikai és szállítási költség is sokkal alacsonyabb lehet.
A portál adatai szerint ez a típus már most nyolcmillió forint alatt indul, amivel az egyik legolcsóbb elektromos kisautó a magyarországi piacon. Az olyan erős konkurensek, mint a Renault 5 E-Tech, a Peugeot E-208 vagy a Citroen e-C3 is csak 10-14 millió forint között mozognak nyitóáron. A BYD Dolphin Surf ezeknél a legtöbb tekintetben nem nyújt kevesebbet, nemrég ugyanis ötcsillagos EuroNCAP töréstesztet produkált.
A Dolphin Surf a valamivel tágasabb és inkább a technológiára fókuszáló testvérmodellje a Kínában már kapható BYD Seagullnak. A Seagull az egyik legkelendőbb elektromos autó az ázsiai országban, és a gyártő várakozása szerint erre a Dophin Surf révén Európában is megvan az esélye. A Totalcar szerint az emészthető külső és belső megjelenése mellett 322 kilométeres hatótávot nyújt az autó, újratölteni pedig csupán 22 percbe telik 30 százalékról 80 százalékra, maximum 85 kilowattos töltésre képes. Ezekkel az adatokkal a BYD kifejezetten városi-elővárosi közlekedésre és középtávú ingázásra szánja a Dolphin Surföt.
A Szegeden gyárat építő BYD továbbra is vérfürdőben reménykedik a világ legnagyobb autópiacán, Kínában, ahol elképesztő mennyiségű márka küzd a vásárlók kegyeiért. A vállalat szerint legalább 100 autógyártót kellene kiszorítani az öldöklő verseny jellemezte piacról.
A túlságosan nagyra nőtt gyártási kapacitások öldöklő árháborút hoztak, amit azonban már Peking sem nézett jó szemmel, így közbelépett a további akciók ellen. Az árháború egyik kirobbantója pont a BYD volt, a cég ügyvezető elnökhelyettese, Stella Li a müncheni autókiállításon mégis arról beszélt, hogy a kedvezmények letiltása után más cégeknek okozhat gondot az értékesítés, hozzátéve, hogy már 20 autógyártó is túlságosan sok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.