Bemutatta az új intercity-motorvonatait a GYSEV pénteken. A vasúttársaság Facebook-oldalán olvasható bejegyzésen láthatók is az új szerelvények, és számos részlet is kiderül a Stadler által gyártott vonatokról. A végső dizájntervet a GYSEV, a Stadler, valamint az Innova Design Team közösen dolgozta ki.
A motorvonatok megrendelését a GYSEV már tavaly bejelentette, 11-et rendeltek a gyártótól, és már el is készült a járművek külső-belső dizájnja, természetesen a vasúttársaság zöld-sárga színvilága is kiemelt szerepet kap.
A GYSEV új, energiatakarékos vonatai akár 160 kilométer per óra sebességre is képesek lesznek, és olyan rugalmas ülésberendezéssel készülnek, ami télen több ülőhelyet, nyáron pedig kerékpárszállítást is lehetővé tesz.
A vonatokon az utasok kényelmét többek között légkondicionált, alacsony padlós utastér, modern utastájékoztató rendszer, további poggyásztartók és egy étel-ital automatákkal ellátott étkezőzóna biztosítja majd, de wifi és minden üléshez USB-C-töltő is helyet kapott a szerelvényeken.
Az első szerelvények várhatóan 2027 utolsó negyedévében érkeznek, a IC-motorvonat-flotta 2028 első negyedévében válik teljessé. A modern járművek 2027 végétől folyamatosan állnak majd forgalomba
A 11 új InterCity szerelvény számos tekintetben különbözik majd a korábban beszerzett regionális motorvonatoktól: a járművek hosszabb utazásra vannak optimalizálva, így tökéletesen megfelelnek a távolsági közlekedésben elvárt, XXI. századi követelményeknek. A GYSEV és a Stadler szakembereinek köszönhetően elegáns és modern külső-belső megjelenés várja majd az utasokat – mondta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.
Az is kiderült, hogy az idén ősztől, magyar szakemberek munkájával kezdődhet meg a kocsiszekrények gyártása a Stadler szolnoki üzemében. Az ötrészes, kétáramnemű járművek nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában is képesek lesznek a közlekedésre.
Hosszú idő után gyárt újra a magyar piacra a szolnoki kocsiszekrény üzemünk. A jelenlegi megbízás keretében, összesen 55 db Flirt IC kocsiszekrény készül Szolnokon a GYSEV részére, melyek gyártása már idén ősszel elkezdődik. A szerelvények átadásával a hazai flottánk száma 200 db jármű fölé emelkedik. A Stadler vonatok már most is a hazai vasúti közlekedés gerincét adják, hiszen minden második utas a mi járműveinkkel közlekedik – emelte ki Dr. Homolya Róbert, a Stadler Trains Magyarország Zrt. elnöke.
A Flirt típus a Stadler legnépszerűbb terméke, 2002 óta már több mint 2750 egységet értékesítettek belőle 21 országban. A járműtípus Magyarországon is meghatározó: jelenleg 20 db közlekedik a GYSEV, 123 pedig a MÁV kötelékében. A legsikeresebb típus gyártásából a Stadler hazai üzeme eddig is kivette a részét, ugyanis a szolnoki gyár csaknem 1000 Flirt vonat gyártásában vett részt, amely összesen 3883 db kocsiszekrényt jelent.
A GYSEV bejelentése néhány héttel követi Lázár János építési és közlekedési miniszter azon ígéretét, hogy a MÁV is 100 nyugati vonatot szerezhet be, valamint mintegy 1000 kilométer vasúti pályát újíthat fel az Európai Beruházási Banktól kapott 2 milliárd eurós hitelösszegből.
A tárcavezető szerint akár a MÁV is svájci vonatokat szerezhet be, ám az állami vasúttársaság feltehetően már használt szerelvényeket vásárol majd, amelyek 140 kilométer per óra sebességre képesek. Hogy pontosan, milyen típusról van szó, azt a miniszter nem említette, azonban lapunk a nyomára bukkant egy lehetséges svájci flottának, amely jó eséllyel kiszolgálhatja a magyar igényéket.
Erről részletesen az alábbi cikkben számoltunk be.
Megtaláltuk: ezeket a svájci vonatokat veheti meg Magyarország és a MÁV, a Thurbo-flotta űrugrás lehet a vidéknek – videó
Lázár János a közelmúltban 100 nyugati vonat beszerzéséről beszélt. Utánajártunk, honnan bővítheti flottáját a MÁV. Jó esély van rá, hogy a svájci Stadler használt, de jó állapotú, modern szerelvényei érkezhetnek Magyarországra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.