A 2025-ös őszi utazási trendekről készített felmérést az Airbnb. Eszerint a következő hetekre 26 százalékkal nőtt a Z generációs fiatalok utazási kereséseinek száma, akik főleg hosszabb nemzetközi vakációt terveznek – írta meg az Origó.
Az Origó egy friss felmérésre hivatkozva azt írja, a Z generáció utazási döntéseit elsősorban az ár-érték arány határozza meg. Eszerint a fiatalok
több mint 80 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ár kulcsfontosságú szempont az őszi utazás megtervezésénél, míg 42 százalékuk kifejezetten kedvezőnek tartja az őszi utazási szezont.
Nem utolsó sorban a főszezon és az utószezon közötti időszak olcsóbb repülőjegyei és szállásai miatt, amellett, hogy ilyenkor mindenhol csökken a turistatömeg is.
A fiatal utazók körében kulcsszóvá vált a „megfizethető luxus”, amely nem feltétlenül ötcsillagos hoteleket vagy exkluzív éttermeket jelent, sokkal inkább azt, hogy élményekhez és különleges programokhoz szeretnének hozzájutni elérhető áron.
Az Airbnb tapasztalatai szerint a Z generáció előszeretettel választ olyan programokat, amelyek 100 dollár alatt kínálnak felejthetetlen élményeket. Ilyen a francia péksütemény-készítő workshop Párizsban, kulisszák mögötti táncóra a Crazy Horse kabaré egyik művészével, vintage kincskeresés a párizsi bolhapiacon vagy éppen egy gasztronómiai túra, amely piacról étterembe vezetve mutatja be a helyi alapanyagokat és ételeket.
Hogy mindezt hol találhatják meg a Z generációs utazók és melyek az idei őszi TOP 10 kedvelt úti céljuk, kiderül az Origó írásából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.