BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Annyira öreg az átlagos magyar autó, hogy nem lehet rá cascót kötni – amire viszont igen, a tulajdonosa örülhet

Csökkentek a cascobiztosítások átlagdíjai Magyarországon. A díjcsökkenés mögött a biztosítók közötti erősödő verseny és az ügyfelek növekvő tudatossága áll. A hazai autóállomány fele ugyanakkor eleve kiszorul a cascóból, mivel a járműpark jelentős része már túl idős a biztosításkötéshez.

Az Insura adatai szerint szeptember végéig a személyautókra megkötött teljes körű cascobiztosítások idei átlagdíja 206 400 forint volt, 4,7 százalékkal alacsonyabb a múlt év azonos időszakában tapasztalt 216 300 forintos szintnél – közölte a biztosításközvetítő hétfőn.

casco Car,Accident,Crash,Shuttered,Cracked,Broken,Damaged,Windshield,At,Driver
Annyira öreg az átlagos magyar autó, hogy nem lehet rá cascót kötni– amire viszont igen, a tulajdonosa örülhet / Fotó: DiPres / Shutterstock

Kiemelték, hogy a szerződők 22 százaléka nyolc évnél idősebb autóra kötötte a biztosítást, a megkötött szerződések mellé 30 százaléknyian kiegészítő biztosításokat is kötöttek.

A tájékoztatás szerint az új autók átlagos cascodíja az év első kilenc hónapjában 254 ezer forint volt, ami 1,6 százalékos csökkenés tavalyhoz képest, miközben azok az ügyfelek, akik használtautó-vásárláskor kötöttek cascoszerződést, átlagosan 219 400 forintot fizettek, ami 3,8 százalékos csökkenés.

A legkevesebbet, átlagosan 173 100 forintot azok fizették, akik autójuk biztosítási évfordulóján váltottak szerződést. Az online megkötött cascobiztosítások 165 100 forintos éves átlagdíja jelentősen alatta marad a teljes átlagnak, mivel a kedvezőbb díjú évfordulós kötések nagyobb arányban zajlanak ezen a csatornán.

Kozma Gábor, az Insura vezérigazgatója a közleményben rámutatott arra, hogy az átlagdíjak csökkenése részben a piacon tapasztalható biztosítói verseny következménye, de szerepe van benne annak is, hogy az idei szerződések között magasabb a kisebb átlagdíjjal rendelkező évfordulós kötések aránya, ami pedig az ügyfelek növekvő tudatosságára utal.

A közlemény szerint továbbra is probléma, hogy a hazai autóknak csupán ötöde rendelkezik cascobiztosítással, pedig a lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakrabban bekövetkező elemi károkra – vihar, jégverés, áradás – kizárólag a casco nyújt fedezetet. 

A csekély biztosítottsági hányadnak az egyik magyarázata, hogy a biztosítók jellemzően 15 éves korig kötnek cascót egy autóra, vagyis a 16,3 éves átlagéletkorral rendelkező hazai autópark több mint fele eleve kiesik a biztosítható körből.

 A 8–15 év közötti autók körében is nagyon sok gépjármű közlekedik cascovédelem nélkül.

A szakértő elárulta, mennyibe kerül az elektromos autók kötelező biztosítása

Kiderült, mennyibe kerül itthon a villanyautók kötelezője és cascója. A biztosításkötések alapján is a Tesla a legnépszerűbb elektromos autó Magyarországon.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.