BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

(Don't) Go.com

A CNN és a New York Times elektronikus üzletágainak karcsúsítása után visszavonulót fújt Miki egér birodalma is. A Walt Disneynél osztottak-szoroztak, és rájöttek: önmagában a világháló nem garancia az üzleti sikerre, a nyereségre. A társaság internetportálja a Go.com kevesebb mint egy év alatt több száz millió dollár veszteséget termelt az on-line reklámpiacon bekövetkezett visszaesés miatt. Ezért annak a részlegnek a felszámolása és az ott foglalkoztatott közel félezer ember szélnek eresztése mellett döntöttek.
Az internetgazdaság szakértőit egyáltalán nem lepik meg ezek a hírek, és ettől még azt sem kell hinni, hogy itt a virtuális vég, vissza kell térni a hagyományos gazdaság gyökereihez. Nem történik más, mint hogy az új gazdaságot is eléri már a konszolidáció időszaka. A kezdeti nagy eufóriát felváltja a józan megfontolás, a régi-új gazdaság szereplői kénytelenek rájönni, hogy az internet nem csodaszer, csupán egy korszerű eszköz, ami segíti a régi gazdaság átalakítását.
A virtuális világ szerencselovagjai, a dot.com céget alapítók -- főleg, amelyek a második körben léptek a színre -- már egy ideje kénytelenek más elágazás után nézni a gyors meggazdagodás felé vezető úton. Hiszen róka fogta csuka alapon egyebek mellett éppen az ő számlájukra írható a reklámvilág felfogásának a megváltozása. Az elektronikus reklámok annyit érnek, amennyit a reklámhordozó mögött álló vállalkozás, ha luficégről van szó, a hirdetésre költött összeg kidobott pénz. Felismerte ma már ezt a tendenciát a kockázati tőke is, a kezdet kezdetén úgy tűnt, gondolkodás nélkül beszáll minden olyan üzletbe, amely az internetet tűzte a zászlajára.
A netgazdaságban végbemenő tisztulási folyamat persze nem hagyja érintetlenül a hagyományos gazdaság új gazdaságba átlépő szereplőit sem, lásd a példában említett médiavállalkozásokat, de nekik többnyire van hová továbblépniük.
Akár a virtuális gazdaság más, jövedelmezőbb területeire...

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.