BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Aki most jó választ ad, nagyot nyerhet - Átalakuló reklámpiac

A reklámpiacot sem kíméli a válság – állítják egybehangzóan a hazai kreatív, illetve médiaügynökségek. A hirdetők a tapasztalatok szerint 10-15 százalékkal nyesték meg az idei reklámköltségvetéseiket, sőt egyes cégeknél a 30-40 százalékot is eléri a büdzsé visszafogásának a mértéke.

De van olyan, korábban meghatározónak számító, évi több százmillió forintot elköltő piaci szereplő, amely tövig nyomta a féket, és egyetlen fillért sem költ reklámra. Nagyon sok múlik azon, hogy az adott vállalat mely ágazatban tevékenykedik, illetve azon, hogy a cégvezetők mekkora autonómiát élveznek a döntéseikben (a multinacionális vállalatoknál jellemzően a régiós vagy akár a globális szint kompetenciája a hirdetési büdzsé) – állítják a piac ismerői.

Jelentős különbségek mutatkoznak a reklámpiac állandóan jelen levő, folyamatos kommunikációt folytató, illetve a csak kampányszerűen hirdető szereplői között is. Míg előbbiek továbbra is erőteljes kommunikációt folytatnak, utóbbiak jellemzően teljes visszavonulót fújtak. A reklámköltségvetések „mennyiségi” visszafogása ugyanakkor nem az egyetlen tendencia a piacon. Az ügynökségek tapasztalatai szerint a krízis nyomán egyfajta „minőségi” fordulat zajlik, a hirdetők a korábbinál jobban törekednek arra, hogy kommunikációjuk aktuális legyen, reagáljon az eseményekre.

Ezt jól is teszik – állítják a szakemberek, akik szerint sok rossz pontot gyűjthet be a fogyasztók körében az a hirdető, amely nem vesz tudomást a válságról és annak a lakosságra gyakorolt következményeiről. Az embereknek rossz a hangulatuk, tartanak a jövőtől, ebben a helyzetben más típusú kommunikációra van szükség, mint korábban – hangsúlyozzák a piac ismerői, akik szerint különösen igaz mindez a pénzintézeti szektorra. Rendkívül fontos most, hogy a hirdető hitelesnek, átláthatónak, megbízhatónak és stabilnak tűnjön, valamint az, hogy sors- és érdekközösséget vállaljon az ügyfeleivel – vélik szakemberek. Aki most jó választ ad, az nagyot nyerhet – teszik hozzá.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.