Kevesebbet keres egy-egy előfizetőn a Pannon
A cég az elmaradó bevételeket több okra vezeti vissza, egyfelől a hatósági döntés nyomán januártól tovább csökkentek a hívásvégződtetési díjak, másfelől tovább mérséklődik az egy előfizetésre jutó átlagos forgalom és bevétel, de ma már kevesebb jön be a készülékek értékesítéséből is.
Az egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétel (ARPU) 9 százalékkal csökkent 2008 első negyede óta, ez főleg az összekapcsolási és a roamingdíjak mérséklődésével magyarázható.
A működési költségek növekedése miatt az EBITDA egyszeri tételek nélküli, nominális értéke 0,7 milliárd forinttal maradt el az egy évvel korábbitól, ez a forint gyengülésére vezethető vissza. Az első három hónap működési eredménye 13 milliárd forint volt, ez 0,6 milliárddal kevesebb, mint a múlt év első negyedében.
A jelenlegi pénzügyi makrokörnyezetet tekintve a Pannon eredményeit jónak minősítette Anders Jensen, az újonnan kinevezett vezérigazgató, de hozzátette: világosan látják az előttük álló kihívásokat is.


