Forgalomkorlátozás és dugók az M0-s autóúton
Az M0-s 13,4 kilométerénél lévő, a Nagytétényi út és a Budapest – Pusztaszabolcs vasútvonal felett átívelő híd dilatációs szerkezetei a nagy tehergépjármű forgalom hatására súlyosan károsodtak. A hibákat rövid idejű forgalomkorlátozás mellett már nem lehet hatékonyan javítani, ezért a szakemberek egy soron kívüli, hosszabb ideig tartó beavatkozás mellett döntöttek. Ezek kivitelezésénél igyekeznek figyelembe venni az érintett szakasz forgalmi terhelését.
A munkálatok az irányonkénti két szűkített sáv átvezetése mellett csak három ütemben valósíthatók meg: az első ütem július 11- 22 közé esik, a másodikat és harmadikat a Forma-1 Magyar Nagydíjat követően, augusztus hónapra időzítik. A kivitelezés időszakában az érintett szakaszon óránként 60 kilométer lesz a megengedett maximális sebesség, míg az előző (belső) sávban legfeljebb két méter széles járművekkel lehet közlekedni. A közeli csomópontokban forgalomkorlátozás nem lesz érvényben.
A terelés kiépítése és bontása alatt az irányonkénti két sáv nem biztosítható, ugyanis a két pályát elválasztó terelőfalak áthelyezéséhez rövid ideig teljes pályazárat kell elrendelni, így ebben az időszakban torlódás kialakulására kell számítani. A forgalom minél kisebb mértékű zavarása érdekében a terelést hétvégeken építik ki, és hétköznap éjszaka bontják.
Mivel az érintett szakasz megfelelő áteresztőképességét a nagyobb torlódások elkerülése érdekében fenn kell tartani, nem lehet elégséges munkakörülményeket és munkaterületet biztosítani ahhoz, hogy végleges és hosszú távú megoldást valósítsanak meg a kivitelezők. Ehhez a teljes dilatációs szerkezet korszerű típusra való cseréjére lenne szükség, erre azonban csak az M0-s autóút második pályájának átadása után kerülhet sor.
Ennél fogva elképzelhető, hogy a forgalom biztonságos átvezetése és a közeli lakóövezet zajterhelésének csökkentése érdekében a későbbiekben további, kisebb volumenű javítások válhatnak szükségessé. Ennek ellenére a most megvalósuló felújítás után a korábbi gyors beavatkozásokhoz képest mindenféleképpen tartósabb, az igénybevételnek jobban megfelelő dilatációs szerkezeten haladhatnak át majd a járművek. Fontos tudnivaló, hogy a terelések idején folyamatosan dolgoznak a kivitelezők, akik az egyes technológiai folyamatoknak megfelelően bizonyos fázisokban a híd alatt tevékenykednek. Ebből a felszínen közlekedők semmit sem érzékelnek, ugyanakkor a forgalomterelés, amelyet csak a szükséges ideig tartanak fenn, műszaki és közlekedésbiztonsági szempontból ekkor is indokolt.


