BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Borulhat a vontatási piac

Jelentősen átalakulhat a hazai vasúti vontatási piac a következő években. A vasúti teherszállítás első számú szereplője, az osztrák ÖBB-ből kivált Rail Cargo Austria tulajdonában lévő MÁV Cargo Zrt. ugyanis egyre kevésbé kíván a MÁV-Trakció Zrt. szolgáltatásaira támaszkodni.

Olyannyira, hogy 2012-ben már a saját mozdonyai mögé kötné szerelvényei többségét. A Trakció szélsőséges esetben három év múlva elveszítheti piaca hatodát. Ám – mint az érintettektől megtudtuk – nem kötelező a szakítás.

Márkus Imre, a Trakció vezérigazgatója reméli, hogy a Cargo 2012 után is cége ügyfele marad. A Trakció ennek érdekében kész hozzáigazítani szolgáltatásait a Cargo vontatási igényeihez, minőségi elvárásaihoz. Kovács Imre, a Cargo vezérigazgatója sem elsősorban saját mozdonyparkot akar, hanem minőségi szolgáltatást a pénzéért, reális áron.

Mindazonáltal Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója is úgy látja, hogy az önálló vontatásé a jövő. Cége, amely a regionális közlekedészervezés nyertesének ígérkezik, hatszáz kilométernyi vasútvonal üzemeltetését venné át a MÁV-tól, közben külföldi partnerekkel készül együttműködésre.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.