Világgazdaság

Hírek a Blu-ray piacról: nagy összefogás készül

Összefognak a hazai Blu-ray készülékek gyártói és a filmforgalmazók, hogy a jövőben együtt népszerűsítsék az új formátumot. A közös munka célja, hogy megismertessék a közönséggel a Blu-ray technológia előnyeit, lehetőséget adva ezzel a filmrajongóknak házimozis élményeik maximalizálására. Az együttműködésben a filmforgalmazók és a Blu-ray technológia élvezéséhez elengedhetetlen HD TV-t és lejátszókat gyártó cégek egyaránt részt vesznek.

Együttműködést terveznek a hazai Blu-ray HD-lemez forgalmazók és a Blu-ray lejátszók, HD TV-k gyártói a Blu-ray formátum népszerűsítése érdekében.

Szándékát már jelezte a hazai filmforgalmazók közül a Budapest Film, a Fórum Home Entertainment, az InterCom és a Select Video, a készülékek gyártói közül pedig az LG, a Panasonic, a Philips, a Samsung, a Sony és utóbbi Playstation3 üzletága is, illetve a Media Vision DVD és Blu-ray authoring és sokszorosító, valamint házimozi-szobatervező és kivitelező stúdió.

A közös erőfeszítések láttán valószínűleg további piaci szereplők is csatlakoznak hamarosan. Az összefogás éppen időszerű, hiszen hazánkban is rengeteg háztartás rendelkezik már HD vagy HD ready TV-vel, valamint ma már a Blu-ray HD-lemez lejátszók is elérhető áron kaphatók.

A gyártók és forgalmazók fontosnak tarják az együttműködést, hiszen a Blu-ray HD-lemezek és HD-TV-k együttesen biztosítják a legkiválóbb házimozi-élményt. A Média Vision tapasztalatai szerint azok, akik moziszobát építtetnek, már eleve a HD technológiák alkalmazását tartják szem előtt. Nemcsak a minőségi televíziózás, de Blu-ray lemezgyűjtemény kialakítását is fontosnak tartják, így erősítve az igényt a magyar nyelven elérhető magas színvonalú filmkönyvtárak iránt. Emellett azonban számos fogyasztó még mindig nincs tisztában a formátum adta lehetőségekkel.

Az a tapasztalat, hogy rengetegen vásárolnak HD TV-t anélkül, hogy tudnák, milyen tartalommal tölthetik fel azt a kívánt képminőség elérése érdekében. Éppen ezért a friss összefogás célja a HD TV vásárlók megfelelő informálása.


A piac 2009. év végéig számokban/magyar háztartás
(a GfK felmérése alapján):

Blu-ray lejátszására alkalmas készülék (PS3 és Blu-ray lejátszók):
40 000 db

HD TV: 832 000 db

Eddig megjelent Blu-ray HD-lemez címek: 200 cím

 

Autók BÉT - Napi események elemzések - Gazdaság és Pénzügy Pénzügyi és gazdasági válság HBR - Kutatás/Fejlesztés philips A szerkesztő ajánlja HBR - Vezetés/Szervezés BKV forintárfolyam HBR - Marketing/Reklám Felmérések blu-ray autóipar HBR - Stratégia/Tervezés Elemzői vélemények Hitelek: lakás Danone autó gyógyszeripar A KSH jelenti repülés Reklám és Média Részvénypiacok mezőgazdaság Telebit fogyasztási cikkek Jobbik-ügyek Élelmiszerpiac A munka világa Deviza- és árupiac Fúzió és akvizíció Szakszervezet - Érdekképviselet HBR - Továbbképzés/Személyzetfejlesztés Befektetési lehetőségek Botrányok a politikában HBR - Politika/Társadalom Paksi Atomerőmű Zrt. lejátszó Euróbevezetés biztosítás Tudomány - Kultúra Gazprom MÁV infokommunikáció Gázvezetékek