Világgazdaság

Kémprogramot reklámozott a New York Times honlapja

A New York Times megerősítette: hackereknek sikerült ál vírusírtó reklámját elhelyezniük a lap weboldalán.

A lap digitális reklámokat koordináló részlege közölte: a hackerek először látszólag tisztességes reklámokat helyeztek a weboldalon a Vonage internetes telefonszolgáltató nevében. Később azonban ezeket olyan agresszív reklámokra cserélték, amelyet felugró ablakokban azzal ijesztgetik a felhasználókat, hogy számítógépeik vírussal fertőzöttek.

Az úgy nevezett scareware lényege, hogy a megrémült tulajdonos letölt egy ál vírusirtót, amely a telepítés után addig bombázza őt felugró ablakokkal amíg meg nem szerzi az illető bankszámla adatait.

A New York Times oldalán egy Personal Antivirus nevű rosszindulatú programot reklámoztak a hackerek, ameddig a laphoz érkező, panaszokat tartalmazó e-mailek fel nem hívták erre a vezetőség figyelmét – írja a PCWorld.

Az üzemeltető először azt feltételezte, hogy a reklámot egy harmadik fél helyezte el engedély nélkül, de később kiderült: a hirdetést közvetlenül a New York Timesnál adták fel és egy hétig szabályosan működött. 

A rosszindulatú hirdetés egy inframe nevű html elemet tartalmazott, amely lehetővé tette, hogy egy a New York Times szerverétől teljesen függetlenül működő weboldalra terelje a felhasználókat.

New York Times scareware vírus reklám felugró ablak bankszámla vírusirtó hacker