Törvénnyel kell védeni a bankoktól az ügyfeleket a FEOSZ szerint
"Megdöbbentő, hogy egy erről egy televíziós adásból értesült a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ. Sem az egyeztetési folyamatoról, sem annak eredményéről a társadalmi szervezetek - az ügyfelek érdekeit védő társadalmi szervezetek - nem kaptak értesítést" - áll a FEOSZ szerkesztőségünkbe is eljuttatott körleményében.
A Felügyelet, a bankok és az ügyfél közötti viszony átláthatóbbá tételére alkalmas lehet egy kódex szintű szabályozás, de a FEOSZ véleménye szerint a jelenlegi gyakorlat megváltoztatására nem. "A hitelintézetek tisztességtelen gyakorlatot folytatnak szerződésmódosításaik során, több extra költséget is áthárítva a fogyasztókra, szinte korlátlan hitelszerződés módosítási lehetőségeikkel. Ha egy bank internet használatának költsége, vagy a bankok közötti elszámolás költsége nő, azt miért az ügyfél fizeti meg" - teszi fel a kérdést az érdekvédelmi szervezet.
A FEOSZ álláspontja szerint csak törvényi előírások, törvényben szabályozott szankciók érhetik el azt, hogy egyetlen lakossági hitelezéssel foglalkozó intézmény se használhassa ki gazdasági erőfölényét akkor, amikor a fogyasztóval szerződést köt.
A hitelezés egész folyamatát, egészen a hitelszerződés megkötése előtti információnyújtástól a hitelekkel kapcsolatos problémák megoldásáig, a teljes lakossági hitelezési gyakorlatot az alapján kell jogszabályi szinten szabályozni, hogy egy hitelszerződés megkötésekor két egyenlő fél áll egymással szemben.


