Akár 2 500-zal is csökkentheti állandó alkalmazottai számát a koda Auto, a bérelt munkaerőtől pedig teljesen megválhat – írta a Hospodárske Noviny cseh gazdasági lap.
A szakszervezetektől származó hír hátterében az áll, hogy a koda vezetői szerint a Fabia iránti kereslet akár harmadával is csökkenhet azt követően, hogy egyebek közt Németországban és Szlovákiában is vége a költségvetés által támogatott autócsere-programnak.
A roncsprogram idején vitték a Fabiát, mint a cukrot, és naponta 1 200 is elhagyta a gyárat, de rövidesen 800 és 1 000 közé veszik vissza a napi darabszámot. A termelés két-három hónapon belül csökkenni kezdhet. Az első fél évben a cég 330 ezer kocsit adott el, de csupán 247 ezret gyártott, ez 30 százalékkal kevesebb a tavalyi első féléves termelési szintnél.
Az európai piacszűkülést némileg ellensúlyozhatja a márka számára, hogy a tavalyi hatvanezer után az idén már százezer kodát gyártanak és adnak el Kínában.
Ez azonban nem nyújt vigaszt arra, hogy Kelet-Európa autópiacain 50 százalékkal szűkültek a cég eladásai. Romániában például 65, Ukrajnában pedig 75 százalékkal kevesebb kodát vettek július végéig, mint a múlt év azonos időszakában.