A banki motiváció ugyanakkor a két korcsoportnál némileg eltérő. A fiatalabb ügyfeleket a további, a korábbinál szélesebb körű együttműködés reményében igyekeznek magukhoz kötni a hitelintézetek, a nyugdíjasszámlák terjedése pedig az egyre több, már bankkapcsolattal is rendelkező ügyféllel, illetve az érintettek stabil megtakarítási állományaival magyarázható.
A tavaly bevezetett konstrukciók pedig a jelek szerint beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Egerszegi Ádám, a TakarékBank igazgatója például sikeres termékként értékelte a nyáron bevezetett, a fiatalabb korosztálynak szóló világítós bankkártyát, amelyből (és a hozzá kapcsolódó számlacsomagból) már az első néhány hónap alatt több ezret értékesítettek.
A jövőben pedig – hangsúlyozta Egerszegi Ádám – az eddigieknél is nagyobb szerepet kap a konkrét célcsoport-szegmentáción alapuló termékfejlesztés, ezen belül pedig újabb, a fiatalok igényeire szabott termékeket vezetnek be. A CIB Bank mindkét korosztály számára fenntart speciális folyószámlaterméket, ezek közül a Nyugdíjas Bankszámla a viszonylag új fejlesztésű. A hitelintézet tájékoztatása szerint tavaly a nyugdíjas ügyfelek száma tízezres volument meghaladó növekedést ért el. Hasonló a növekedés dinamizmusa a fiataloknál is, az elmúlt évben 8 ezerrel nőtt a Szia Szimba Program ügyfeleinek száma, és a CIBEZZ termékek ügyfélköre is intenzív emelkedést mutat.