Világgazdaság

Új nevet kap a MÁV Cargo

Rail Cargo Hungaria Zrt. néven folytatja tevékenységét a magyar vasúti árufuvarozás és vasút-logisztika piacvezető vállalata, a MÁV Cargo Zrt.

A 2008 végén a Rail Cargo Austria AG által privatizált vállalat az elmúlt évben megkezdte munkaszervezetének, valamint munkafolyamatainak gyökeres átalakítását, miközben kialakította a vasúti értékteremtés legfontosabb tevékenységeit és eszközrendszerét.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „A privatizáció óta végrehajtott változások és a csaknem tízmilliárdos nagyságrendű korszerűsítések eredményeként vállalatunk fejlődésének új korszakába lépett: önálló képességekre tett szert, javította szolgáltatásainak minőségét és látványosan csökkentette működési költségeit”. Hangsúlyozta: „A vállalat hagyományai, tapasztalata és szaktudása a MÁV Zrt.-vel való közös múltban gyökerezik. Az új tulajdonosi szerkezetben ezekre építve állítottunk magunk elé új célokat és fogalmaztunk meg új küldetést. Vállalatunk munkaszervezete, eszközparkja és versenyképessége lényegesen eltér a privatizáció előtti állapottól. Mindezen változásokat nevünk megváltoztatásával kívánjuk hangsúlyozni”.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. a Rail Cargo Austria Csoport tagjaként Európa harmadik legnagyobb vasúti árufuvarozó vállalatának része. Friedrich Macher, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja Budapesten kijelentette, hogy magyar leányvállalatával közösen a cégcsoport a délkelet-európai vasúti árufuvarozási piac vezetőjévé vált. „A két vállalat a jövőben tovább folytatja az áruszállítás optimalizálását a Nyugat- és a Délkelet-Európa, valamint a FÁK országok eltérő vasútrendszerei között. Ezen kívül a Rail Cargo Hungaria jelentős szerepet fog betölteni a délkelet-európai országok kombinált forgalmában. Ezzel megerősödik a Rail Cargo Austria vállalatcsoport pozíciója a Duna-közlekedési folyosóban, és nem csupán Ukrajna felé, hanem egészen a Fekete-tengerig és a Balkán térségbe jön létre folyamatos kapcsolat”.

Az osztrák tapasztalatokra építve a magyar vállalat 2009 második felében megkezdte szervezetének teljes átalakítását. Olyan átfogó strukturális és technikai változásokat hajtott végre, amelyek folyamatosan emelik a szolgáltatások minőségét és csökkentik a megvalósításhoz szükséges költségeket. Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően a Rail Cargo Hungaria Zrt. működése már lényegesen eltér a MÁV Cargo Zrt. privatizációja előttitől.

A MÁV Cargo Zrt. 2009-ben csaknem 32 millió tonna árut továbbított, mintegy 10 millió tonnával kevesebbet, mint az azt megelőző évben. A fuvarozási igények megközelítőleg 25 százalékos csökkenése arányos hatást gyakorolt az értékesítési árbevételre is, amely 2009-ben az előzetes adatok alapján 67,5 milliárd forint körül alakul (2008: 86 milliárd forint). Ugyanakkor a magyar leányvállalat gyakorlatilag változatlan, mintegy 3200 fős átlagos állományi létszámmal dolgozott és a válságot követő időszakra készülve milliárdos nagyságrendben hajtott végre a működés korszerűsítését szolgáló beruházásokat.

A Rail Cargo Hungaria új jövőképet fogalmazott meg és újradefiniálta küldetését is. A mai bejelentés értelmében a Rail Cargo Hungaria a közép- és délkelet-európai térség piacvezető árufuvarozási vállalatcsoportja, a Rail Cargo Austria Csoport kiemelkedően fontos tagja. Büszkén vállalja a híd szerepét a régióban, amelyre anyavállalatával közösen egyedülálló szakmai tudása, innovatív logisztikai megoldásai teszik alkalmassá. A vállalat megrendelői ellátási láncát megbízhatóan, költséghatékony és környezetbarát módon, stratégiai partnerségre törekedve optimalizálja. A Rail Cargo Hungaria a vasút-logisztika nemzetközileg aktív szakértő vállalataként innovatív vasúti árufuvarozási megoldásaival egy élhetőbb emberi környezetért dolgozik.

Kovács Imre cargo rail MÁV austria