BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Újra elindulhat a vasútforgalom 5, korábban bezárt szárnyvonalon

Öt korábban bezárt vasúti szárnyvonalon indulhat meg a közlekedés júliustól, és még két vonalon is tervezik az újraindítást, de ott megrongálta a pályát az árvíz – tudta meg az MR1-Kossuth Rádió.

Az MR1-Kossuth Rádió információi szerint a Komárom-Székesfehérvár, a Karcag-Tiszafüred, a Pápa-Csorna, a Lajosmizse- Kecskemét és a Zirc-Veszprém vonalakon indulnak meg újra a vonatok júliustól.

A Bajnai-kormány tavaly 29 szakaszon függesztette fel a vasúti közlekedést azzal az indokkal, hogy a párhuzamosság megszüntetésével meg kell kezdeni a közösségi közlekedés ésszerűsítését. Vagyis azt, hogy - indoklásuk szerint - az éves szinten több mint 330 milliárd forint támogatást elnyelő ágazat továbbra is lyukas hordóként nyelje el a pénzt.

Azt azonban az előző kabinet is elismerte, hogy a 29 vonal felfüggesztésével éves szinten nem lehet nyolc-tíz milliárd forintnál többet megtakarítani. A szakminisztérium a vasút kihasználatlanságával is érvelt. Igaz, kiderült, sokszor azért utaztak kevesen, ment a menetrendek sem voltak összehangoltak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek